Totalt antall sidevisninger

onsdag 27. mai 2020

KjøttkakeRolf.

Merkelig hvor fort man kan få et nytt kallenavn. En liten tur ned fra en sti og så en solid faceplant i en stubbe, det er visst det som skal til.
Jeg skulle teste en el sykkel, en real stisykkel og skal det testes så skal det testes. Hvilket resulterte i nevnte faceplant. Sitter her og skriver og det gjør rimelig vondt i deler av kjøttkaka, æ jeg mener haka, lepper og tildels noen tenner og på innsiden av leppa, der har jeg et stort krater. Det er sikkert som følge av et en tann penetrerte innsiden. Den følelsen når man stikker tunga inn i et hull som ikke var der tidligere......
Skulle likt å vist dere innsiden også....
Test sykkelen er en Whyte E 150, en særdeles god sykkel skulle det vise seg og den gleden av å ralle i skogen med en slik el sykkel er uten tvil svært undervurdert. Nå begynner jeg å bli en voksen mann men dette fant barnet i meg igjen og igjen og igjen.
En svært stor takk til Flytsti ved Truls Ekelund for utlån av nevnte test sykkel, tror ikke den ble nevneverdig ripete i dette fallet, sykkelen landet jo på noe bløtt, nemlig ryggen og rompa mi. Ja ja det forklarer i alle fall de skrubbsåra også. Det startet veldig bra med et oppmøte på 8 mann og vi la i vei inn i skogen, en skog som selv Rødhette ville vurdert både en og to ganger om å gå inn i, vi skal sykle...
Deler av gjengen, Nikolai og Christoffer bakerst her.
8 mann ble raskt til 11 og så møtte vi flere grupper underveis og vi ble hele 14 stykker. Nå må det sies at Nøtterøy har noen flotte stier og gå på og i dette tilfellet også sykle på. Hadde aldri i verden trodd at det gikk an å sykle på sånne stier. Dette kan vise seg å bli vanedannende.
Psst du skal sitte på sykkelen.
Et kult hopp et sted i skogen.
Deilig med en pust i bakken, eller en pust på toppen. Tror dette er Skjerpeåsen.
Det var ned fra denne åsen at jeg tok en liten nærkontakt med moder jord. Skam der som gir seg tenker jeg og det var etter denne incidenten at noen begynte å kalle med kjøttkakeRolf, kjenner at jeg liker RulleRolf noe bedre. De fleste spør jo om jeg har det bra og om det er noen smerter.
Smerte er en illusjon og illusjon er en drøm og drømmer er gode. Tror jeg hadde et mareritt i natt gitt.
2,5 mil i et svært varierende terreng.
Nok en gang en stor takk til Flytsti for utlån, Flytsti har et stort utvalg morsomme sykler og de driver også et meget bra sykkelverksted som til og med skal ta service på velomobilen.

Takk for turen alle sammen, dette blir nok ikke siste gangen selv om jeg skal drøye litt, det gjør jævl.. vondt når jeg smiler og smile er nettopp det man gjør når man er på tur med en slik sykkel.

4 kommentarer:

  1. Æres den som æres bør. Det var nok ikke Truls Eskelund du fikk låne sykkelen av, men kanskje Truls Aabol?

    SvarSlett
  2. Truls Ekelund skal det være, Flytsti på Nøtterøy 😊

    SvarSlett
  3. Sven Erik Johannessen27. mai 2020 kl. 13:54

    God bedring Rolf

    SvarSlett
  4. De gærne har det godt :) :) :)

    SvarSlett