Totalt antall sidevisninger

lørdag 29. februar 2020

Stikkpilla i februar.

Starter med 1 februar og en liten rundtur på Nøtterøy, ble bare 18,1 kilometer men planlegger en noe lenger tur i morgen. Lørdagen ble avsluttet med et flytte oppdrag for en kollega og jeg fikk med et par vinflasker hjem, ja ja da ble det litt sent og jeg var vel ikke helt klar for en tidlig tur allikevel........ Det ble en tur og retur til Verdens Ende og det er bestandig god knall det.
Det er flott her ute, ingen tvil om det.
Ble en liten stopp på Kjøpmanskjær på veien hjem også.
4 februar så var det nysnø og trått føre.....
På vei innover til jobb så følte jeg at jeg punkterte flere ganger, måtte ut å sjekke en gang men det var rett og slett kladdeføre gitt. Brukte 47 minutter til jobben i dag.... Det var heldigvis smeltet på vei hjemover igjen.
Bildet er tatt av en god kollega med følgende tekst..... Se under.
Lurte på om RulleRolf Kristoffersen sykla i dag... Det gjorde han
 💪🚲
Er man sta så er man sta tenker jeg, da sykler man da og det har jeg jo lovet meg selv at jeg skal gjøre.
8 februar ble det en liten langtur men den er allerede skrevet om så da skriver jeg ikke mer om den her, men det ble 120,2 kilometer. En god dag med andre ord.
Siden det bare er februar så blir det ikke de store og lange turene foreløpig. Jeg sykler tur og retur jobben hver eneste dag og er fornøyd med det.
11 februar og straks hjemme, klokka er ca 16.30 og man ser fremdeles sola ;ø)
20 februar og klokka er 07.30 og for en soloppgang da gitt
20 februar og jeg er på vei hjem..... Speilene på denne "greia" var klappet inn.
Jeg tenker at man er ganske så egoist når man må ligge midt på sykkel/gangstien uten mulighet til å se bakover. Virker som om han lever etter mantraet jeg er den eneste i verden. Nå skal det sies at når jeg klarte å passere han så lå han godt inntil siden, jeg har fungerende speil ;ø)


23 februar fra en passe lang søndagstur, dette er vest for Borgeskogen.
Syklet om Horten og på vei ned Gunnerød brekka så hadde jeg jevnt 80 kmt før jeg kom til Esso Borre, dette er god knall synes jeg. Ble noen kaffestopp på Circle K Kilen, Kopstad og Sem.
Ble 92,1 kilometer i dag og en KOM (King of the mountain) på Strava på Hellandsprinten dro til med 31 sekunder. Det viser seg at jeg sykler for kort, jeg gir meg før jeg er på toppen men det skal det gjøres noe med.
Fremdeles 23 februar og dette er ved Vestskogen, ikke så lenge etter kommer Hellandsprinten.
Her går det unna Gunnar, bildet er tatt av skjermen fra en YouTube video.
Dette er helt fabelaktig, damen eller kjerring helvete så  at jeg kom trillende og hun valgte å sperre meg.......
Hadde jeg hatt en sykkel så kunne jeg snirklet meg inn bak bilen men som et tillegg så var det mye kø så jeg ble stående. Dette er så utrolig lite smidig, de fleste som kjører ut herifra og ser meg de rygger tilbake og smiler selv om det ikke kommer trafikk.
En god ettermiddag på vei hjem til og med antydning til en halo.
Er du en MDG`r så skyldes dette sikkert luft forurensninger og da finnes det sikkert en måte å avgiftslegge dette på. Kjære MDG`r finn et tau og et tre........ Sorry jeg måtte bare få det ut.
25 februar så kom det nok et lite snøfall, men ingen ting som hindret meg. Livet er herlig i denne stikkpilla.

26 februar så sykler jeg om Vestskogen igjen for å prøve å presse ned tiden på segmentet som heter Hellandsprinten, det ble 31 sekunder i dag da det lå noen biler i veien...... Har jo lyst til komme ned på 2 tallet og da før jeg prøve i morgen da.
27 februar altså dagen etter så blir det om Vestskogen igjen og et nytt forsøk. 
Dette føles bra og jeg bikker 70 kmt og gleder meg til å komme hjem for å sjekke og det ble ny rekord 28 sekunder og 55,8 kmt i snitt.
Totalt i februar så ble det syklet 754,8 kilometer, jeg er fornøyd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar