Totalt antall sidevisninger

søndag 9. februar 2020

Lørdag 8 februar i stikkpilla.

Jeg er jo en liten nerd når det gjelder å samle kilometer når jeg sykler og jeg har laget et lite skjema i Exel som fylles ut for hver minste tur. På fredagen når jeg kom hjem fra jobb så hadde jeg 880,7 kilometer. Denne fredagen så syklet jeg også en omvei hjem, via Torød, for å få noen ekstra kilometer. Jeg syklet også sammen med en kollega som sykler på en el sykkel og det var jo hyggelig takk til deg Nikolai. Men som sagt når jeg kom hjem så vurderte jeg å sykle meg en god tur på lørdagen. 119,3 kilometer må jeg da sykle på lørdagen og jeg satt meg et mål på 120 kilometer. Lørdagen kom og jeg dro min vei litt før klokken 10.00. Starter med å sykle mot Vestskogen og Circle K der for en kaffestopp kopp. Smaker bestandig godt og kursen går mot Tønsberg og Kilen for koppstopp nummer 2.
Dette er fra stopp 1 på Vestskogen.
Var jo meldt en del nedbør i dag så jeg sykler med toppen på og det var behagelig i dag selv om det ikke regnet. Etter Kilen så går ferden via Slagendalen og forbi Rom hagesenter før jeg kommer opp på Hortens veien. Her er det godt å sykle og jeg har nesten 70 kmt forbi denne lille skolen som har grini seg til å bli et universitet. Så etter viking museumet på Borre så kommer jeg inn på en åpenbaring av en sykkelvei.
Herlig sykkelsti som er i overkant av 3 kilometer lang, lag flere slike.
Passerer Horten gjennom nedre bydel om man kan si det slik, litt dårlig sopet sykkelstier her men det går greit. Passerer Falkensten og jeg kommer litt inn i "skauen" og da benytter jeg anledningen til et tissestopp. Gjør seg bestandig godt det.
Fra en tissestopp, kaffe inn tiss ut, naturlig det.
Nå er det ikke lenge før kaffe nummer tre.
Det er på Kopstad jeg skal fylle koppen for tredje gang. Det er når jeg sitter her og kikker på kilometer at jeg regner ut at jeg må sykle til Sandefjord for å få 120 kilometer i dag. Vel koppen er fylt og jeg legger lystig i vei på gamle E18 mot Undrumsdal.
Kopp nummer fire er fylt opp og et wienerbrød er kjøpt inn.
Etter 6,5 mil så er det innafor med et wienerbrød. Det skal sies at den mannlige (les gutten) på stasjonen på Sem ikke var særlig kundevennlig. Et wienerbrød koster 19 kroner men har du koppen så får du det samme wienerbrødet for 12 kroner. Jeg kommer til kassa og sier et wienerbrød og her er koppen, da blir det 19 kroner svarer guttungen, nei sier jeg 12 kroner skal du få. Jeg finner det ikke på kassa repliserer han. Det driter jeg i det står på skapet ditt, da får du rive ned skiltet. Jeg er kanskje blitt en sær gubbe men jaggu meg får de som jobber på et hvilket som helst sted få med seg tilbudene og ikke nekte for prisen. Jeg blir prinsippfast når betjeningen tar en litt ovenfra og ned holdning.
Vel vel ferden går sydover og jeg tar av mot Anholt og kommer forbi Borgeskogen før jeg sykler videre mot Sandefjord. Kommer helt greit bort til Circle K Hoksrød fyller koppen for femte og siste gang samt kjøper en usunn pølse (den første jeg har kjøpt på 1 år) Her snur jeg og setter kursen hjemover igjen. Når jeg krysser kanalbrua så sjekker jeg kilometer tilbakelagt og ser at jeg må sykle en omvei. Ja ja da blir det om Torød igjen for å få flest mulig kilometer ut av dagen. Passerer huset til kollegaen og tar et bildet i forbifarten for å sende han en melding om at jeg dro forbi......
Her gikk det unna, men jeg tror Nikolai kjenner igjen deler av huset.
Det er såklart like dumt å tekste når man sykler men jeg tar en sjanse på dette i oppoverbakken etter Torød sentrum. Får en flott nedoverbakke etter denne oppover bakken og da leker livet på slutten av dagen gitt. Ble en liten ekstra tur helt på slutten men summa summarium så stoppet målingen på 120,2 kilometer og jeg er fornøyd. Totalt syklet hittil i år er da 1000,9 kilometer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar