Totalt antall sidevisninger

mandag 28. mai 2018

Hælle lull.....

Overskriften sier noe om en god oppdragelse, bedre med en hælle lull, enn faa.. i innerste steike hælv... osv osv. Veldig søtt når man hører å hælle lull fra tid til annen. Årets første grunn kurs ble avholdt i helgen som nettopp var og for et vær og for noen søstre, jaja vi må jo ikke glemme Rune heller, usedvanlig kjekk kar med egen kajakk og greier. Vi skulle vært mange fler, men sånn er det noen ganger disse tre flotte skapningene gikk av med seieren for det beste kurset så langt i år.
Rune gjør ting han ikke burde heter dette bildet. Petter var relativt raskt nede med reserve åre.
Det er veldig spennende å hilse på nye og spente kursdeltagere og intet unntak i dag heller. Rune kom først og så poppet jentene frem, fru Lund og søster, dette blir en flott helg og jeg fikk rett. Været må jo så klart ta litt av skylden for det. Når vi snakker om været og gradestokken viser omtrent 30 grader og med 19 grader i vannet nesten ute ved Truber eller mer korrekt Grisetro (merkelig navn...) så skjønner dere tegninga. På dag en så er det som sedvanlig lunsj på Møyeren og det passer jo godt i dag også. Etter lunch, lunsj eller lønsj så padler vi bort til Skjellvika for litt sideveis forflytning. Det gikk ikke helt greit for Cathrine og helgas første bad var et faktum. Det som var litt dritt eller "lull" om dere vil var at hun mistet solbrillene sine, husk snor i brillene folkens og kom ikke å si at jeg ikke har advart dere ;ø)
Venter på Petter som kommer med ny åre, den blir min og skal heretter medbringes på alle kurs.

Fru Lund tar en "Petter" og støtter mor Norge.
Dagens andre bad er et faktum her ved Rune.

Jeg blir så glad når jeg ser slike bilder, dette er glede.
Nå skal det sies at Nina, aka Fru Lund var blid fra hun kom til hun gikk, da er det helt innafor å være instruktør. Du gjorde dagen min veldig mye bedre, Cathrine og Rune likeså.
Satt på første forsøk, det kan jo bare tilskrives en dyktig lærer, hmm hmm.


Kamerat redning gikk som en lek.

Her er det bare blide fjes, hælle lull så bra. 

Rune fiksa det også på første forsøk hælle lull så bra.

Cathrine fiksa det på andre forsøk  og det er minst like bra.
Husk å øve på dette når dere kommer inn fra en padletur heretter.
Så lovte jeg dere en video......
Tar med en til....
En liten til og jeg kan bare si hold pusten når jeg dykker under.

Del 2 kommer om litt og da er vi på Tønsberg tønne og Stauper, det er ikke ofte vi padler med kurs ut til Tønna

1 kommentar:

  1. Tusen takk for et supert kurs og bilder! Liker tilnærmingen « learning by doing», og vi føler oss mye tryggere og motivert til å legge ut på småturer (i medvind) på egenhånd ;). Faktisk veldig gøy å lære om så mangt, fra en dreven padler. Mye lært om kajakk og geografi selvfølgelig, men også om skjell, ramsløk, hekk, noen gode vitser med mye mer...

    SvarSlett