Totalt antall sidevisninger

torsdag 19. januar 2017

Kasting av mat.

Dette gjør vondt langt inn i sjela, onsdag 11 januar så jeg litt på FBI, forbruker inspektørene. Jeg er sterkt imot kasting av mat ikke bare i egen bolig men generellt i Norge som sådan. Det blir kastet mat i alle ledd, fra bonde til restaurant og på kjøkkenet hjemme.
Dette blir ekstra ille når man bor på en planet der store deler av planeten sulter, mens vi i Norge velter oss i usunn mat og kaster tilogmed fullgod mat som ikke ser estestisk bra ut (skjeve gulrøtter) Et ensidig kosthold bygget på Mc Donalds og BurgerKing fører bare til fedme og andre livstils sykdommer Diabetes med meget mer. Er det virkelig så vanskelig å lage litt mat hjemme? Eller er det sånn at det smaker så godt av en burgermeny? Ja jeg er ikke noen helgen jeg heller men akkurat nå så husker jeg ikke sist jeg spiste på Mc Donald eller BK.
Denne MCD burgeren er et år gammel, 1 år!!!! Hva pokker er det vi putter i kjeften når vi er på MCD?

FBI viste også hvilke hinder som ligger i veien for at verpehøna ikke blir brukt som mat men derimot så brukes den flittig som en ingrediens i betong, tenk på det du som er vegeterianer. Tenk å gasse ihjel fullgod mat bare for å bruke det i betong, tilogmed økologiske høner brukes til dette.
Hvem kan vel glemme hønsefrikasse, coq a vine og andre gode ting laget av høne.
Delvis fornøyde nå men snart kommer de i en grunnmur nær deg, utrolig men sant.
 Vi hadde høner i egen hage for noen år siden og vi hadde en hane som var litt for ivrig på å gale til alle døgnes tider, den ble middag for å si det sånn. Ungene så på når vi slaktet den og vi spiste med god samvittighet etterpå. Grusomt kan dere kanskje si men adskillig bedre enn en ingrediens i betong.
Hanen fikk et langt opphold i en kjele med selskap av mange grønnsaker og smakte alldeles fortreffelig.
Bedre med en høne i kjelen enn 10 i grunnmuren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar