Totalt antall sidevisninger

torsdag 29. desember 2016

En flott FUP tur i romjulen.

Det ble nok litt frem og tilbake men jeg sier ikke mer enn et bilde.
Jeg padler ikke med slike folk, Camp RulleRolf skal være et trygt sted for alle.
Nuvel været i dag var av det stille slaget og målet i dag var Ramsholmen og sydbukta der. Etterhvert som vi kom sydover så var det litt gammelt svell og vinden tok seg litt opp da bestemte vi oss for å gå inn i vestbukta for bål og mat der istedenfor. Ingen dårlig ide det heller.
Cecilie i stilla, se på været det er bare så herlig i desember.

Geir virket litt ustødig da han gikk ut av båten, men han hadde padlet fra Åsgårdstrand.

Hadde de ikke større pølser???? Sosisser på bål er tingen.
Geir har lue med innstrikket morild, særlig med blitz, spøk tilside refleks i lua er nok ikke så dumt.
 Praten går jo som vanlig rundt bålet og Cecilie forteller at hun kommer til å kjøpe seg en hengekøye og her er`n i den fargen jeg snakket om. Når det gjelder pølsene som Cecilie grillet ble det snakk om at englekoret synger om mulig ennå litt lysere nå i romjulen.... Regn det ut selv. Blir mye Cecilie i dag men her er også oppskriften på CR sin eplecider, CR er da Cider Rolf...


Samme farger som et Skagen maleri tenker jeg, bare med et penere innhold. Point65 Freya er godbåten.

Cecilie i sola.
Geir og Per Arnt, Geir fikk sitte på tilbake til Åsgårdstrand.

Har sagt det før og jeg sier det igjen, det har jeg aldri sagt... Pent vær, utrolig pent vær.

Vigdis er ei flott dame å ha med på tur og særlig morsomt ble det når Yngve også har fått en Ukulele.
Ble jo litt julepresang prat og at vi er både to og tre som har en ukulele i FUP kan jo gi noen kule turer etterhvert (jeg kan ikke spille men har intensjoner om å lære meg) Sigrun er jo en habil ukulele spiller så vi burde vel kanskje danne et band, FUP Flotte Ukulele Players eller no`
Jeg river i en oppskrift til og denne er på Beef Jerky noe som er kjempegodt
Helt til slutt et bilde som Vigdis tok.
Mirror mirror on the wall who's the fairest of them all. Foto Vigdis Askjem
En liten julepresang historie til, la han være anonym men etter å ha pakket opp det ene sokkeparet etter det andre og votter så topper det seg når han endelig får en hard pakke fra sin bestemor. Pakker opp med iver og intensitet for å finne en sølvskje.... Da uttaler gutten litt indignert: Jeg er 11 år.
Takk for en herlig tur i dag, gleder meg til neste og om et ikke blir på fredagen så blir det definitivt på første nyttårsdag i ny kajakk.

2 kommentarer:

  1. �� nok en fin tur med flotte folk i FUP. Ikke bare padleopplevelse i fantastisk vær og skjærgård - jaggu hostes det stadig opp oppskrifter på godis av ulikt slag. Takk takk!
    ...trekker støtt på smilebåndet av den indignerte 11 åringen - en herlig fyr ��

    SvarSlett
  2. Padlegjengen slår til igjen ! Alltid hyggelig på disse turene :)

    SvarSlett