Totalt antall sidevisninger

mandag 28. juli 2014

Lang tur mat medbrakt del 2.

Dag tre starter like varm og flott som de forgående dagene, men muligens litt mindre vind i dag, uansett motvind er det. Padler inn til Grimstad for litt nektarin handel på Rema 1000, deilig med frukt i båten og sånn saftig frukt er godt i varmen. Prater litt med ei dame på en strand før jeg kommer inn til sentrum og hun lurer på hvor alle blåskjellene er, de er fortrengt her nede også på grunn av Stillehavs østersen. Ferden går lystig videre og gjennom noen flotte sund, særlig ved Osterkilen og gjennom Hesneskanalen, her inne er det flott.
Morgenstemmning på brygga i Grimstad

Begynnelsen på Hesneskanalen, den er smal så her er det maks 3 knop, jeg var litt rebelsk her og padlet i 7 knop....

kul kanal.
Jeg padler i mine egne tanker og kikker på svalen som fanger insekter, for noen manøvre den pip pipen kan gjøre, enhver flykonstruktør må jo være grønn av misunnelse. Hadde man gjennskapt disse egenskapene i et fly så hadde jo piloten daua. Sånn går nå timene for meg, mange rare tanker og bare avbrutt av en og annen tissepause og litt inntak av en og annen nektarin så er jeg plutselig ikke så langt i fra Arendal. Her har jeg sett på kartet hjemme at det ser ut som om det er noen flotte kanaler. Jeg går i land på Jerkholmen for å lufte rompa litt, og tar en liten gåtur på denne øya, det er deilig.
Beste stranda på Jerkholmen.

Dyretråkk.

Kult landskap og en del steinrøyser.

Dette var de eneste dyrene jeg så.
Etter en liten time så vil jeg ut i kajakken igjen og inn mot dette som ser ut som noen fine kanaler og sund. Deilig med en "rompetørk/luft", føler at jeg kan sitte på ræva noen timer igjen og noen timer skulle det vise seg å bli.
Dette er på Nidelva tror jeg, padlet forbi et skilt hvor det sto, her går det fra hav til elv, eller noe, hilsen fylkesmannen.

Pent, pent.

Vrengen rett forut og et veldig flott sted på høyre hånd.

Her har jeg kommet meg forbi Arendal og tatt en lei som går på innsiden av Buøya, her inne var det også fint.

Her var det et hus og en beliggenhet jeg falt for, vakkert.

Blitt en del brubilder, men jeg synes det er en del kule bruer sikkert.
Padler på og dagen i dag er skikkelig varm, det renner godt fra hodet og ryggen merker jeg. Tankene flyr som det ofte gjør i hodet mitt når jeg bare har mitt eget selskap å ta hensyn til. Timene flyr og plutselig så merker jeg at det kanskje er på tide å leite etter to trær å henge køya opp i, Askerøya blir dagens stopp og i dag ble det ca 55 km i alt for varmt vær. Når jeg får dratt båten på land så er det så varmt at jeg bare må sette meg i skyggen med den siste øllen, og vente til solen går ned bak en ås. Var litt krise når jeg skulle finne frem øl boksene og det hadde gått hull på tre av dem.......

Her har solen endelig gått bak en ås og kaster sine siste stråler på en hyttevegg, livet er herlig dere.
Dagens refleksjon blir trafikkbildet i Arendal havn, her har samtlige båtførere tatt sin solide dose av dustepiller. Det kom store og små, seilbåter og fiskebåter i alle retninger og alle hadde forkjørsrett virket det som. Jo større båt du har jo mer rett til å legge til på en brygge, bare press den lile båten vekk, jeg blir skremt av holdningen til enkelte båtfolk. Må bare si at jeg hadde det helt greit, padlet riktignok uten spruttrekk og hadde ca 7 cm vann i båten.....
Dagens rute ser sånn ut.
Ikke så lett å se og jeg landet en del lengere nord enn det som vises her.

1 kommentar:

  1. Så ut som en fin tur! Det huset ved elven så jo perfekt ut! Enig der!!

    Ha en fin uke:)

    SvarSlett