Totalt antall sidevisninger

mandag 26. mai 2014

Søndagens lille tur.

Endelig ble det en padletur igjen. Litt forsiktig annonsering på FB resulterte i to hendvendelser. Jeg padler fra Kjøpmanskjær og ut til Engø, der skal jeg møte Ole Magnus og Egil. På vei utover så tenker jeg litt på alternative ruter for dagen. Hmm hva med å krysse Oslofjorden og padle over til Misingene, det er en god tur og været er veldig bra i dag. Det er ca 8 km å padle ut hit og Ole Magnus er på plass. Han har ikke hele dagen til rådighet så vi blir enige om å padle rundt Tjøme, men vi padler tilbake den veien jeg kom fra, da blir det jo noen flere kilometer på meg. Egil fant ikke et sted å parkere så han kjørte lengere syd.
Rett før Engø.
Vi legger lystig ivei og Ole Magnus har aldri padlet rundt Tjøme før og det lengste han har padlet er 22 km på Camp RulleRolf. Da blir det en ny rekord for en kar i dag i allefall. Jeg har tatt med kjøkken i dag og masse scampi, løk og div pluss en vørterøl, det er egentlig ganske godt. Fyrstikker har jeg glemt men det ordner Ole Magnus med at konemor kommer til Mågerøbåthavn. Mmmm da skal vi iallefall spise godt etterpå.
Ole Magnus har et smykke av en kajakk, hjemmelaget.

Denne er ikke hjemmelaget, men veldig kul.

Flott båt.
Jeg padler i shorts og t skjorte i dag, Ole Magnus padler i tørrdrakt og høye sko, etter 4 km er han klissvåt og vil ha av seg tørrdrakten, skjønner han godt jeg. Vi runder Vrengen og padler over til Veierland og derifra over til Hui, der tar vi en kopp kaffe og litt kjeks og fyller på med mere kaffe.
Fra stoppen på Hui.
Veien går videre sydover og ut til Moutmarka, der går vi iland og rigger til litt spiseutstyr. Har litt lite bensin igjen og plundrer med å få tent "skiten"  Den bare flammer opp og slokner, har svært få fyrstikker igjen og dritt der gikk den siste, jeg har hatt flasken oppned...... Er det mulig å være så teit, ja ja ikke svar på det. Pakket ned scampi igjen og fikk en halvpart av matpakken til Ole Magnus, det smakte på dette tidspunktet. Det er noe mer sjø her ute og jeg trives og Ole Magnus er litt mer reservert men vi kommer da rundt og han får passert noen nye grenser.
Fra en liten kanal ute på Verdens ende.

Samme kanalen bare sett forover, å her er det så pent.
Dette er et flott parti innenfor Vasskalven og Froungen, her kommer bare vi frem.

X marks the spot.
En herlig dag nærmer seg slutten og jeg padler med Ole Magnus bort til Engø igjen og han er veldig fornøyd med dagens innsats på ca 33 km. Jeg er nå oppe i 41 km og padler en liten omvei før jeg setter kursen hjemover igjen, setter meg et mål på 50 km.
Blir som jeg tenker og gps\n stopper på 50,5 km
Dagens rute ser da slik ut.
Takk for en flott dag Ole Magnus.

1 kommentar: