Totalt antall sidevisninger

onsdag 28. november 2012

Onsdag 28 november

Er veldig fornøyd med oppsparte feriedager, de fordeles over november og desember med fri hver onsdag. Det ble litt færre i år men de brukes like fornuftig for det. Dagen i dag fikk en litt treg start og jeg var ikke på vannet før godt over kl 12.00, neste onsdag da skal jeg tidligere opp det er sikkert.
Det blåser godt med nordavind i dag og planen var egentlig Nøtterøy rundt men det strandet på min egen sløvhet. Veierland rundt litt tett på er heller ikke å forakte.
Det er behagelig når man har vinden i ryggen, her går det unna med ca 12 kmt.
Været er ikke så mye å skryte av, det blåser men det er i allefall oppholdsvær og det er det meldt flere dager fremover, dog noe kaldere. Jeg padler på vestsiden av Veierland for der er det mest bølger og vind i min retning. Tok ikke feil i dag heller det går unna med opp til 15 kmt og jeg gliser bredt for meg selv. Livet er herlig dere, onsdag og jeg er ute å padler.
Ganske monotont.

To trøtte typer.
Syd for Veierland finner jeg to seler på et skjær, den ene stikker ganske raskt ned i vannet den andre er nok noe mer nyskjerrig på den røde plastselen som kommer drivende. ( ja det er meg altså) regner jo ikke at selen ser forskjell på plast og karbon.
Her er det zomet digitalt inn på maks.
Siden jeg er ganske blasert med å se sel så lar jeg den siste ligge i fred, de "bjeffet" litt også, det har jeg ikke hørt så ofte, morsomt. Vel jeg runder det sørøstre hjørnet på Veierland og setter kursen nordover i en grei motvind. Da prøver jeg litt forskjellige padleteknikker, leste akkurat om Oscar Chalupsky og han har åren i vannet i bare 30 til 40 centimeter og drar heller på i korte drag og sparer mye krefter på den måten. Høye åretak testes også og det gir en grei fartsøkning det også men den teknikken til Oscar Chalupsky er noe for seg selv, i motvinden så øker jeg hastigheten til nesten 9,5 kmt og det synes jeg er bra. Jeg fokuserer på det han har sagt, har du kjøpt en åre så skal hele bladet ned i vannet ;ø) Dette har helt klart noe for seg, det er sikkert.
Kommer etterhvert inn til Kjøpmanskjær igjen og jeg er relativt fornøyd med denne onsdagen med 15,2 km i boka.



2 kommentarer:

  1. David Mocke? Ikke han der det snakkes om på forumet nå, altså?

    SvarSlett
  2. Fy søren, du har så rett, det er Oscar C det er snakk om, Satt og tenkte på DM når jeg skrev dette. Skal rettes opp ;ø)

    SvarSlett