Totalt antall sidevisninger

søndag 22. juli 2012

Blindleia løpet 2012

Det ble en noe overrasket person (les meg) som tok imot en telefon fra en god kamerat her på torsdagen. Skal du bli med å padle Blindleialøpet nå til lørdag? Skal bare sjekke med konemor først repliserte jeg uten å tenke meg om.  Fikk tillatelse til å dra men ante egentlig ikke hvor jeg skulle, trodde det var i nærheten av Kragerø...... Så feil kan man ta altså 2,5 mil fra Kristiandsand er nok mer korrekt. Brekkestø brygge heter det der hvor starten går og det var et veldig lite sted, veldig lite. Heldigvis så møter vi Arnt fra Utinaturen der og vi får legge kajakkene på hengeren hans så er det i alle fall et problem mindre på lørdags morgen. Så var det å finne et sted å sove da, hmm hadde jo håpet på en slags kajakk camp men så var ikke tilfellet. Da ble det en bibel camp som en slags erstatning da. En gang må jo være den første. Det som plager meg litt er at på en sånn camping plass så er det forbudt å nyte alkehol, skjønn det den som kan. Jesus gjorde jo visstnok vann til vin, det kan jeg også gjøre men det tar litt lengere tid ca 5 uker  ;ø) Det føltes veldig forbudt å sitte inne i sin egen lavo og drikke øl og røyke pipe, 16 år igjen.
Det var først etter at vi åpnet den første flaske med øl at vi så at det var fy fy.
Morgenstemning er tull i grunn.
Her lades det flittig i morgensolen, Wenger er produsenten.
Trangt ja, men veldig koselig.

Snart premieutdeling.

Det er jo sånn ethvert gatebilde burde sett ut.
Det som var litt morsomt med dette flotte løpet var startprosedyren, det 4 minutter til start ble det ropt opp over høytaler anlegget og det ble samtidig messet om at de som lå først måtte bakke, plutselig så ble det telt ned fra 10 - 9 -8 -i et forrykende tempo og det var en masse start av dimensjoner 3 minutter før den planlagte starten skulle gå. Når jeg spør i ettertid om denne startprosedyren får jeg høre at sånn er det hvert år  ;ø) Da vet jeg det til neste år i allefall. Uansett så var det et kjempeartig løp med mye liv langs løypa, mye liv. Alle hadde visst fått hver sin "vuvuzela" den bråker noe infernalsk godt, jeg har også fått en sånn og kan jo demonstrere på Camp RulleRolf om bare noen få uker. Søte padlepiker støtte man på, men desverre bare i en liten plastpose. Det hele var et virkelig flott arrangement. Kommer gladelig tilbake her, litt kort å padle men kjempemoro.
Kommer en video snart, må bare redigere litt for jeg filmet hele løpet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar