Totalt antall sidevisninger

tirsdag 3. april 2012

Min fridag i Flekkefjord

Dette må det bare bli en tradisjon ut av slik var det i fjor og slik ble det i år også. I år gikk turen først opp i kanalen til Flikka og Lavoll før snuten eller nesa ble snudd og jeg padlet ut mot havet igjen. Det må sies at det er veldig pent her oppe. Været var kaldt i dag og det var et passe tynt islag over Grisefjorden men den forsvant så fort man kom videre opp i kanalen.
Stille og pent på denne morgenen.

Nederste delen av kanalen.

Detter er ved Loga. Her er eller var det noe plastindustri.

Dette er ved Lavoll.

Dette er en elv ved Flikka, hit men ikke lengere.

På vei nedover igjen, sjekk været nok en gang.
150 fot og seilbåten i bakgrunnen er ikke noe mindre

Greit nok for en helgetur eller to.

Langt baki der, oppi fjella var jeg for noen timer siden.

På vei utover i fjorden som lå veldig stille ble jeg plutselig oppmerksom på en padler som kom opp bak meg det var treneren/lederen fra Fana tror jeg. Vi hadde en grei padleøkt på fjorden ut og rundet Kjeøy og padlet mot Flekkefjord igjen på innsiden av Lille Torsøy og Pollen. Turen i år ble litt kortere enn i fjor men fullt ut akseptabelt med 28 , et eller annet km.
En herlig dag så langt, snart skal jeg spise en god middag et eller annet sted i Flekkefjord.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar