Totalt antall sidevisninger

søndag 8. januar 2012

7 januar en tåkefull dag.

Fredagen, altså 6 januar så er det solskinn og vindstille og jeg får et par MMS bilder/meldinger fra to kjekke padlere som er utpå Hui mens jeg sitter på kontoret. De lager mat over åpent bål og det hele ser svært så påskeaktig ut. Svin! Sender jeg tilbake som svar på deres "ekle" bilder, da får jeg kjapt svar tilbake, ja den er i gryta...... Steinar P og Geir ser ut til å kose seg det er sikkert og jeg skal padle tur i morgen. Lørdagen kommer med snø og regn og et lett nordlig drag i luften. Ut skal jeg da og jeg har stått opp klokken 07.20 for å lage kaffe, lage matpakke og fore hestene så konemor kan sove litt lengere. Er på vannet ca 08,25 og padler lystig i vei mot Vrengenbrua og siden nord for Veierland og over til Bogen på Stokkesiden. Der har jeg avtalt å møte Oddbjørn (OAN) , Rino (Vannmannen) og Mads (vet vel egentlig ikke om Mads er på forumet) Vi padler lystig sydover og ut forbi Kariskjær, så til Lindholmen vest, det er Camp RulleRolf surf`n`turf øya og så ut til Stauper der tar vi en benstrekk og litt kaffe.

Bestefar sa alltid: Du må beise sjarken gutt eller søkk han.....

Mads og Rino i godt driv.
Som bildeteksten sier noe om vi hadde godt driv, når ma driver og kosepadler i 9 kmt og til tider 10 og 11 kmt så blir det jo km ut av dette. mer om lengde mot slutten av historien.
De fleste finner en busk eller fjellside men ikke Oddbjørn.
 Når vi sitter på Stauper og drikker litt kaffe, vel det vil si når vi går rundt og drikker kaffe, vi har jo sittet lenge nok i kajakkene. Så må jeg innrømme at jeg gleder meg til sommeren og lettere padletøy, samt mere folk utpå i sine båter og entreprenør skapte bølger. For all del alle årstider har sin sjarme det er sikkert, snø og regn og en klam tørrdrakt, det er like fint som sol og shorts, jajøss da.
Bare et veldig pent sted vi padlet forbi.

Dette er brua som går til (K)nattholmen, er i grunnen ikke helt sikker.

Denne lille havfrue i Norsk utgave.

Her forlater jeg resten av gjengen og padler over mot Veierland.
Vi hadde en super tur i dag selv om været ikke var det aller beste så er det allikevel helt topp bare man kommer seg ut og i båten. Jeg padlet litt lengere enn de andre i dag for jeg måtte padle 5,5 km til Bogen der jeg traff de andre. Alt i alt så ble det en tur på 37,1 km og det er jo greit en dag tidlig i januar. Da har i grunnen ikke den tomgangskjøringen vært helt forgjeves heller.......

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar