Totalt antall sidevisninger

søndag 30. oktober 2011

Kettlebells?

Ja hva pokker er Kettlebells? Jeg fikk en mail fra Rino for en stund siden, ca 2 måneder for å være ca nøyaktig. Det virket som en god ide og siden det var aktuellt for padlere, i regi av, i allefall en padler, så hoppet jeg på. Jeg var litt på søk etter Kettlebells på nettet og fant mye på youtube og lysten ble ikke mindre etter litt titting. Så skulle vi reise avgårde da til Raufoss av alle steder, dette viser egentlig hvor dedikerte padlere er. Vi trodde vi kjørte langt men jaggu meg så kom det en kar i fra Ålesund og da er man giret, for å oppleve smerte. Du trodde vel ikke det var smertefritt å hive en 16 kg kule rundt omkring?
Kettlebells, type 24 kg.
Stedet vi skulle være på var et psykiatrisk sykhus og det passet helt greit. Man er passe gæern for å reise 30 mil en vei for så og motta en del smerte alt dette frivillig..... Vi fikk også en flott liten fortelling fra en vaktmester på stedet som også fortalte litt om de innlagte på stedet, hvis Djengis Khan kom inn så skulle vi kontakte han, men var han egentlig den ekte vaktmesteren?   ;ø)
Se så sterk jeg er, Trond
Vi var hele 31 stykker inkludert to trenere.

Kettlebells kommer i en rekke vekter, bildet viser en del forskjellige.

Matboksen min ;ø)
Så fikk vi en velfortjent matpause og det gjorde godt, fikk beskjed om å ha med matpakke, drikke og frukt holdt kurset. Her lærte jeg noe jeg virkelig kunne like og det var at øl er den beste restitusjons drikken man kan drikke, enda en unskylding i min favør ;ø)
Så var det på`n igjen og nå kjørte vi noen reps og det er ikke tvil om at dette er effektiv trening for hele kroppen, knebøy med en strak arm og et 16 kilos kule på toppen er ikke så lett som det høres ut som, 5 reps på hver side, 1 arms sving og to arms sving (mellom bena) er det rart man trodde man hadde 4 mandler en liten periode?
Tyrkisk oppstandelse (fritt oversatt) ble min foreløpige favoritt øvelse. Man ligger på ryggen og tar kulen på strak arm over hodet, så skal man reise seg opp i stående og ned igjen, hele tiden med Kettlebellen på strak arm og på hver side så klart. 10 reps av denne på hver arm så merker kroppen at det finnes muskelgrupper hodet ikke visste om, for å si det sånn. I dag søndag så er jeg passe hoven på oversiden av underarmen, men det er litt deilig hoven for å si det på den måten. Nå skal jeg være hard med meg selv og trene Kettlebells hver andre dag, skal finne en rytme som passer meg.

Finland - Danmark 1 -0

1 kommentar:

  1. In fact no matter if someone doesn't know then its up to other visitors that they will help, so here it takes place.

    Feel free to surf to my web site ... kids table and chairs set

    SvarSlett