Totalt antall sidevisninger

lørdag 24. september 2011

Telemarkspadler`n 2011.

Et superflott arragement er vel overstått. Selv om man må stå opp kl 06.00 om moorran så gjør det liksom ingenting når det blir så bra som dette. At Tine R. tilogmed har god kontakt med høyere makter demper jo ikke på dette evenement. (blir mye skryt føler jeg, men søren så fortjent) En herlig kjøretur i morgentimene, eneste minus var at Statoil på Sem var stengt så tidlig på morran, ble ikke kaffe før avkjøringen E18 mot Porsgrunn. Den som venter på noe godt venter jo ofte ganske lenge. Herlig med variert musikk i bilen på hyggelig høyt volum gjør kjøretiden kortere. Vel fremme så er det flere kjente og stemningen er veldig god.
Det er litt kaldt på morran her i Telemark og jeg angrer litt på kles valget i dag som er shorts og lang ermet t skjorte, får vel bare dra på litt og holde varmen på den måten tenker jeg. Det blir en kort briefing her i målområdet før man pakker og kjører en felles transport av kajakker og padlere til Notodden. I taxi bussen så kommer jeg i prat med ei som heter Lise og hun har aldri deltatt i en konkuranse før og er følgelig veldig spent og tror ikke hun kommmer frem før det blir mørkt eller i allfall 4 timer pluss, For noe tull sier jeg du kommer til å klare dette helt fint, mer om det senere.
Tine Raisbæk holder en briefing om trappen i et historisk perspektiv, veldig lærerikt.
Ved startområde i Notodden hersker det fred og ro og diskusjoner rundt dagens løp. Været er i allefall helt på vår side. 39 herrer og 6 damer er klare og nå er det bare 10 min til start, jeg får båten og meg selv på vannet og er veldig glad for at jeg valgte å ha på meg raggsokker om ikke annet. Litt kjølig på morran men det går over etter noen minutters padling. Det skal sies her er det veldig pent og snart får vi hjelp av strømmen også når vi er ferdig med Heddals vannet. Jeg finner 2 andre herrer og ligger på bølgen etter dem, vi bytter litt på og trekke og litt foran oss så ser vi en vi veldig gjerne ville ha tatt igjen men det viser seg nytteløst gitt. I den siste "elva" så får vi hastighet på godt over 16kmt og det er godt. Plutselig så er vi ved bro 2 og da er det ikke langt igjen, jeg så for meg en tid på ca 2 timer og tjue minutter, men nå ser det ut til at det blir litt under to timer, det er bra.
Min kjære Think Legend på land etter endt løp.
Her er det lærdom fra Dalsland kanot maraton, deilig med bærere ;ø)
Bakt potet og eplecider etter målgang er snadder.
Det var ei dame som het Lise som jeg skal fortelle litt mer om, bare litt, Hun kom i mål på en fantasisk 4 plass i sin livs første konkuranse ever, jeg bøyer meg ærbødig og gratulerer så mye.
Lise Eie er veldig fornøyd etter å ha gjennomført sin første padlekonkuranse.
En annen flott ting som Telemarks padler`n hadde fått til var i likhet med Dalsland et posesystem hvor man hadde sine personlige ting og det ble fraktet fra start til mål i bil. Alle fikk en "buff" kjekke greier, en flaske Farris noe annet småtteri og et dusjkort som etter bruk skulle byttes i mat, det var smart.
Jeg har lovet Tine å skryte av arrangementet og det gjør jeg herved og jeg gleder meg også til neste år, da håper jeg å stille begge dager. Dette skrytet koster litt Tine og du må følgelig være med på Camp RulleRolf i mars mnd. husk datoen 10-11 mars.
Takk for et utrolig flott og vel gjennomført arrangement, dette var skikkelig flott.

RulleRolf

3 kommentarer:

  1. Gratulerer en en fin tid Rolf!
    Men er det riktig at du hadde hastighet i overkant av 16 km/i i Sauarelva?
    Sikkert stor vannføring, men 16 km/t høres veldig raskt ut.

    Einar, Son

    SvarSlett
  2. Fytte rakkern. Bra padlet Rolf.

    Tydelig at alle tilbakelagte padle-km i år har gitt resultater!

    Einar

    SvarSlett