Totalt antall sidevisninger

mandag 27. juni 2011

Bare må ha det.....

Etter noen dager i Danmark, med kraftig sol fra skyfri himmel og nå også nesten vindstille så er det deilig å surfe innom lokalavisen hjemme (tb.no) og se at det regner noe alldeles forferdelig. Siden vi har hest(er) og kajakker så er det en butikk vi bestandig besøker når vi er her i Klitmøller og det er brødrene Westgård i Thisted. Dette er en kombinert jakt fiske og friluftsliv butikk med hesteutstyr også. Innkjøpt i dag var et par ting til hesten samt en refleks vest med lys og noen gode sandaler til far. Det er en ting jeeg har glemt og det er en koffert jeg fant på Superspeed, mer om den lengere ned.
Hva er det i kofferten? Innholdet kommer til slutt.
Svend Burgerfri er ei sjappe vi stadig er innom.
Her er Svend sjøl, det er en meget hyggelig mann og han kjenner meg igjen år etter år.
En litt trist historie er at for en 5- 6 år siden så var det en fattig stakkar som ikke hadde penger som så veldig sulten ut og da sier jeg til Svend gi den mannen hva han vil ha jeg betaler og det var vel anvendte penger for Svend kom bort til meg og sa det var en flott ting å gjøre, noen ganger så gnager det meg i sjelen å se folk lide..........
En herlig firfisle (Lacertidae) som kom mens vi drakk en øl i Nørre Vorupør.
Ut mot havet tra la la.
På vei sydover og her skremte jeg opp en flokk måker.
Klitmøller, her drar dem båtene opp på land, sikkert i mangel av en molo.
Innholdet i kofferten, uunnværelig på kajakktur med innlagt grilling.
Hva trodde du det var?,
Jeg har en lik koffert hjemme men den er det plass til en vinflaske i, pluss litt tilbehør for nevnte flaske.
Kanskje dårlig gjort å fortelle men nå er det ca 25 grader i solen det er stille og skyfritt og en god rødvin i glasset. Kjøpt på butikken til en meget god pris, er det rart man er glad i Danmark. ;ø)

1 kommentar:

  1. Det været?!?! Det er urettferdig! Men.... det er jo bra dere koser dere :) hils!!

    SvarSlett