Totalt antall sidevisninger

tirsdag 24. august 2010

Utdrikkingslag

I allefall ikke utdritingslag. En kollega av meg, en slags kollega i allefall har en kamerat som skal gifte seg og da er det jo en tradisjon å drikke ut vedkommende. De skulle ha en snekketur med innlagte overraskelser fra Tønsberg til Tjøme. Kajakk padling var en av punktene som stod på programmet, lørdag 21 august går over i historien som en meget forblåst dag, meget forblåst. De hadde en avtale med Aktiv fritid på Tjøme om leie av kajakker......... Berit som driver nevnte foretak vurderte vindforholdene dithen at det ikke var tilrådelig med nevnte aktiviteter på vannet i dag! Hun ringte Thomas (den tidligere omtalte kollegaen) og sa at hun ikke anbefalte noen å gå ut på vannet i dag, Thomas repliserte raskt at det er ingen fare vi har med oss RulleRolf; Da er det greit. Det var en morsom utseende gjeng som jeg tok i mot på brygga ved Langvika ;o) Vi tusla opp og hentet kajakker og utstyr og tuslet ned til stranden for å sjøsette etter en meget kort briefing. Jeg fortalte vel noe om stødigheten til Hasle og at det skal mye til før disse tipper, det viste seg at ca en halv meter er nok før det tipper rundt. På et personlig plan så tror jeg sjødyktigheten til Hasle er bra, det var verre med gutta.
Sjelden har en person tauet flere kajakker på kortere tid enn det jeg gjorde da. Det skal nevnes at det blåste godt, 10ms eller mer.

Første badende og det var den kommende brugdom ;o)
Dette er den såkalte kollegaen, han er våt han.
Det ble så mange velt over hele linja at jeg hadde min fulle hyre med å taue både folk og fe,,,, æh jeg mener kajakker at så mange bilder ble det jo ikke tatt. De fleste sitter inne i mitt hode ;o))

Her er det tre som svømmer og det er to andre lenger ut 
Nedfallsfrukt burde dette kalles.
Jeg hadde en alle tiders stund med dere gutta og jeg håper og tror dere hadde det gøy, like gøy som meg. Egentlig burde jeg vært invitert som æresgjest i dette bryllupet.

RulleRolf

1 kommentar:

  1. Ha ha ha! Det var et utradisjonelt innlegg i en padleblogg. Artig! Så virkelig ut som de kosa seg. :)

    SvarSlett