Totalt antall sidevisninger

onsdag 1. august 2018

Kerikeri og området i nærheten.

Endelig "hjemme" igjen i Kerikeri og vi begynner å bli litt lei oss siden vi snart skal reise fra dette fantastiske stedet, men jeg tror vi har lovet oss selv å komme tilbake igjen, en vakker dag.

Her er vi i noen varme kilder, kan anbefales på det ... varmeste :ø) Hvor tar jeg det fra....

Dette er nesten jungel, husk det er midtvinters.

Her vokste det Stillehav østers på greinene, gikk en tur på lav vann og tittet.
Vi har det så koselig med Honiana og Maria og deres to små sønner, 3 og 5 år, for å si det sånn de legger seg tidlig ;ø). Neida de er verdens søteste to små brødre og de smelter både mitt hjerte og Amber sitt, de er utrolig glad i Amber. Det er kult å være en slags filletante til to kjekke karer på den andre siden av denne klinkekulen som vi bor på. Amber er nå godt likt i New Zealand.

Iskaffe er godt selv på den andre siden av kloden
 Dette ble vår favoritt kafe i Keri keri, Lygon, etter første måltid og kaffe her så spør de meg neste gang jeg kommer, eller de spør egentlig ikke en gang, you want your coffee black? Da er jeg solgt, så det ble noen turer hit. Det er jo dette som er service og det varmer igjen mitt hjerte.
Denna reiste jeg liksom halve jorden rundt med........

Honiana døpte seg og det var en flott opplevelse å være med på.
Vi var også med på en gudstjeneste her nede og det var en annerledes opplevelse, det var ikke liturgi som vi er vant til, meget bra. Likte utrolig godt talen til denne pastoren som hadde gode lignelser, han fikk min stemme da han snakket om Airbus 380. Var ikke noen svovel preken her nei ;ø)
Te Wairua og Rahiri to kjekke brødre som brødre fleste er.

Så tok vi en tur til en spesiell skog med Kauri trær, det var nesten som å lande i Avatar (filmen altså) For noen flotte trær sånn skulle vi hatt i Norge også. Kauri trær er verdens nest største tre og det er kult å gå rundt her inne blant disse kjempene. Det er virkelig som å se litt av landskapet fra Avatar når man kikker opp.
Dette er et lite et.
Håper det går å lese dette, trykk på bildet.
Its a jungle out there.
Vi var også en tur innom Rainbow falls, et nydelig sted skal vite.
Det er egentlig helt umulig å skrive om alt vi så og opplevde her nede, men for meg så var det ekstremt stort å se på stjernehimmelen her, absolutt ikke i nærheten av det pingle greiene av noen få stjerner hjemme, jeg har "lånt" et bilde som viser hva jeg mener.
Ikke det beste bildet men dette var lovlig å laste ned, denne "tåken" var så kul å se live.
Kommer et innlegg til og det er den lange reisen hjem, den triste reisen og likeså den søvnløse.......
Følg med, følg med, sovner RulleRolf? Sovner Amber?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar