Totalt antall sidevisninger

søndag 12. august 2018

Quest i skauen.

En fin liten lørdagstur på bare 48 kilometer og jeg tok en tur bort til Innlaget ved Slagen.
Her er det en lang og rett sti i skogen mot Åsgårdstrand og det er veldig fotogent her.

Fint her ute i skogen, det er dessverre ingen terreng sykkel, men her hadde det gått helt greit å sykle.

Kan virkelig ikke noe for det, men dette er linjer som man bare kan drømme om på en sykkel.

Dette ble dagens lille pause, eller pause nummer en.
Syklet jo hjemmenfra og via Kilden og opp forbi Presterød krysset og passerte Gauterød i god fart før jeg passerte Ilebrekke og tok av mot Slagen kirke, det er her Innlaget kommer, stien krysser veien, Innlagveien heter den pussig nok. Så tok jeg av til høyre inn Røråsveien og fulgte den helt til jeg støtte på Romsveien da tok jeg til venstre mot Romsdalveien som etterhvert tok meg opp til Hortens veien. Derifra var turen ganske grei, mot gamle E18 og så til Sem, en liten kaffestopp på Circle K såklart før turen går over Semslinna og via brygga på vei hjemover igjen. Nok av bemerkninger og man skal ikke være redd for å stikke seg frem når man sykler i en velomobil.
En ting jeg blir mer og mer usikker på er med syklister på sykkelsti, dere må titte litt lenger forover enn akkurat forhjulet deres. To ganger i dager måtte jeg hyle til på syklister som ikke ser fremover, skjønner ikke at dere tør jeg.
Her ser man gps`n uten sjøkart men med veikart, montert på et hjemmelaget feste.
Fungerer som bare det og det er deilig når man sitter og klipper i papp og lager en mal og det hele overføres til balsa som lamineres med glassfiber så det blir sterkt og stabilt. Montert så det er ute av veien og lett å betjene og ikke minst lett å se. Pr dags dato 12 august så har jeg syklet 2246 kilometer. Ikke veldig mye men det er en rolig start om ikke annet. Det blir ikke mindre fremover, det er helt sikkert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar