Totalt antall sidevisninger

onsdag 22. august 2018

Dag to av kurset med gutta fra Calcutta.

Yr.no lovet langt bedre vær på søndagen og det skal utnyttes til det fulle, da blir det kanal tur i dag.
Kanaltur er en sikker vinner og jeg blir veldig fornøyd når jeg hører ting som; Jeg har bodd her hele livet men aldri vært her før, eller dette hadde jeg ikke trodd osv osv. Det varmer, da har jeg valgt riktig i dag.
Litt mindre skeptisk i dag og det er et godt tegn for alle sammen.
I går så ble det padlet 2,6 kilometer og i dag så lovet jeg gutta en noe lenger tur og det ble det også. Været er flott fuglene synger, gutta skravler og jeg er fyllesjuk, blir ikke bedre enn dette.

Er litt mer automatikk å spore her i dag og det er et bra tegn.
Vi kommer oss vel avgårde og de første kilometerne går unna, men noen klager på litt krampe og vondt i rompa så da tar vi en ben strekk da. Sauholmen ligger rett forut og jeg drar på litt og lar kurset seile sin egen sjø for å si det sånn, vannet ligger jo som et speil og dette er voksne folk som lærte kamerat redning i går så da kan de passe på hverandre.

Klar for en rask ben strekk på Sauholmen, her er det egentlig veldig fint.
Etter en lunsj på Lille Verksholmen.


Gutta fikk opp farten når jeg fortalte at vi skulle iland rett der fremme ;ø)
Stille og fint i kanalen det er det ingen tvil om, her er det jæskli flott egentlig.
Klar til å krysse veien, jada vi er på padletur men veier skal krysses.

Bare blide fjes å se.
Noen måtte jo bade, men foretok en egen redning så det var en fryd å se på.
En bjørnunge hører naturligvis med, helt sikkert verdens beste øl ;ø)
Gutta fra osv osv en fornøyd gjeng det er ingen tvil om det. Foto Sjøkabelinspektør Velte Petter.
Takk for hyggelige dager og lykke til med padlingen, husk også at dere kan være med på søndagsturer på kurs dager, bare meld i fra til Petter.

2 kommentarer: