Totalt antall sidevisninger

tirsdag 14. august 2018

Kajakk kurs 28 juli.

Etter ferien så ble dette det første kajakk kurset, men så absolutt ikke det siste. 2018 har bydd på diverse utfordringer for meg personlig og sikkert mange andre også. Største nedturen var skifte av navn på havpadlerne......
Får beskjed av Petter at det er 6 deltagere på kurset og det er jo bra og med det været vi har om dagen så er det ennå bedre. Har skrevet det før og det er bestandig morsomt å komme til Lahelle og se på hvem det er som dukker opp. Hilser litt kjapt på de som tar kontakt og henger rundt Petter, da synes jeg jeg kjenner igjen ei dame men det er sikkert ei som ligner. Det skulle det vise seg at så var ikke tilfellet. En tidligere kollega fra Bakeriet på Sem, det var et hyggelig gjensyn, det må sies.
Har i grunnen et lite problem i dag og det er at Jeg skal i et bryllup så vi må korte inn litt i dag men da padler vi lenger i morgen. Blir så klart 1 time senere start i morgen, men det er naturlig og ingen av deltagerne syntes det gjorde noe.
Bestandig spennende med en elvetur, er det høyt nok vann så tar jeg kurset opp her.
Dette er fra dag 2 og vi padler en god tur i dag.
Dag 1 består av innstillinger, litt småprat om sikkerhet på sjøen, støttetak og wet exit i korte trekk og det hele avsluttes med egenredninger og kameratredninger. Slik som været er så er det bare deilig å holde på i sjøen, lite brennmaneter er det også. Jeg måtte som sagt avslutte litt tidlig og kan her bare si at bryllupet var en stor suksess. Det ble sent i seng og tidlig opp, da er det vellykka.
Etterhvert så ble man stødigere ;ø)
Dette her er galskap 3x400 hk bak på en liten båt. Takke meg til den lille gule tuppen som sniker seg med på bildet.
Hva pokker gjelder det at man skal ha en elektrisk bilpark for å "spare" miljøet når man på vannet kan gjøre akkurat som man vil. Et tusen to hundre hestekrefter for "bare" fornøyelse, jeg personlig får vondt langt inn i kropp og sjel og ville helst sett at dette ble forbudt, han har sikkert en Tesla på land og er dermed miljøbevisst. Pris pr stk er ca 435.000 så er det bare å gange det med 3 og med en liten rabatt for at det blir kjøpt 3 motorer samtidig, er det ingen som ser at dette er det rene skjære idioti???
2,6 liters motorvolum pr stk det tilsvarer 7800 kubikk  for å komme seg ut på fjorden. Ja ja det er jo sånn det er i dag, på sjøen er alt tillatt.
Kjenner jeg blir varm når jeg skriver om dette og nå skal jeg la det være.
Noen av oss er på fjorden for å kose seg og 6 fornøyde kursdeltagere er underveis, rundt Veierland og så skal vi inn i kanalen ved Langøya.
Det er så varmt i vannet at noen måtte avkjøle seg litt, dette er nord på Veierland.
Hester er ålreit.
 
En støttende hånd er også ålreit så vi får vasket gjørma av tottisene.
 
Glade deltagere og den lille havfrue.....
Det ble en lang og fin tur i dag, god lunsj og som skrevet tidligere godt vær. Snart er det kurs igjen og husk at dere kan være med på dag to etter nærmere avtale med Petter på Kajakk grossisten, det er service det. En liten ting til, sikker padling krever øvelse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar