Totalt antall sidevisninger

mandag 3. mars 2014

Søndag 2 mars og med rake.....

Med rake kan du kanskje spørre og du skal lese videre så blir du klok. Søndag morgen og været, når jeg sitter i stua, ser absolutt brukbart ut. Bestemmer meg for å padle en tur ut til Ildverket og sjekke gamma der, for snart er det jo Camp RulleRolf. Pakker kjapt og før jeg sjøl skjønner ordet av det så står jeg på Kjøpmanskjær. Måtte gå ca 4 meter ekstra for å komme til vannet, sjelden lavt vann i dag.  Da begynner det å regne og blåse litt, det blåser en ren østlig vind. Det betyr motvind hele veien ut til Mågerø, hele veien er bare 4 kilometer. Fra Mågerø går kursen rett sydover og der er det mye morsom refleks sjø. Det er ca en hel halvmeter med bølger og refleksen er tilsvarende.
Her i le bak Burø

Ikke helt vanlig redskap på en kajakk, men så ble det fint i gamma da.
Turen ut til Ildverket gikk helt flott og vel i land så raket jeg store deler av gamma for kvist og løv. Skal ut igjen med kost og tau og en hylle som jeg skal skru opp bak "kjøkkenbenken" og ved såklart.
Mye ved. Tauet skal brukes til å lage noen snorer for tørrdrakter. Etter endt rakeøkt så er det tid for en kaffekopp og en liten appelsin, da begynner det å snø...... Ja ja vi er bare i begynnelsen av mars.
Er nok ikke så lett å se, men rakingen har gitt resultater.

For øyeblikket godbåten, men i april, i april.......

Grått og vått.

Måke på stake.
 Mye fugl ute nå, masse ærfugl og masse gjess av forskjellige typer. Nå har jeg endelig skjønt hvorfor ærfuglen "myter" altså skifter vingefjær. Det er jo såklart de som ikke finner seg en make, de blir så stressa i huet at de river av seg vingefjæra. Jeg ser jo allerede nå pardannelser og også de som ikke har bestemt seg ennå. Det betyr en eller to høner (heter det høner om hun ærfugler tro?) og en flokk med kåte hanner bak, da tenker jeg stakkars høner....
Det snør godt og det legger seg litt.

Det snør så mye at snøen legger seg på vannet, det var kult.

Dette er inne i Kjøpmanskjær.
En veldig god dag er over, det var riktignok litt rock`n roll mellom Ildverket og Mostein. Det ble ganske vått da det regnet og snødde kontinuerlig. Men jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, det har jeg aldri sagt.... For å si det sånn dørstokkmila er værst, vel utpå er livet bare herlig.
Dagens rute ser da slik ut, legg merke til litt god avstand øst for Ildverket, utrolig rotete sjø her.

1 kommentar:

  1. Det er nå fint å være ute når det er grått også - når man først har kommet seg ut. Men det var dét da. Godt gjort. :)

    SvarSlett