Totalt antall sidevisninger

søndag 23. mars 2014

Med havpadlerne Tønsberg på tur.

Endelig en deilig søndag uten for mye vind og nedbør. Thorstein er turleder i dag og han har lovet en tur på ca 20 km og det er jo passe en søndag formiddag. At det kommer hele tretten stykker på en slik dag er veldig bra. Jeg har en plan om å padle med havpadlerne til Lunsj stedet som i dag ble nord på Burø. Deretter skal jeg forlate gjengen og begi meg ut til Ildverket for litt småsysling i gamma. Henge opp et trålnett (deler av det) i taket til tørking av tørrdrakter. Så skal jeg henge opp noen laminerte bilder av kajakker, pussig nok. Konemor kjører meg til Fjærholmen og henter meg der hvor jeg kommer i land, snill kone.
Været er litt grått på morran, men vi er like blide vi.

Steffen da.....

Fremdeles grått og trist og nå regner det litt også.

Ankomst Burø, med stil.

Dag Sverre HPT sin leder.

Solen kom frem og det ble deilig i denne solveggen.
 Etter endt lunsj så padler det tolv stykker tilbake mot Fjærholmen i god medvind, mens jeg padler mot vinden ennå noen kilometer. Jeg skal ut til Ildverket for litt småjusteringer til Camp RulleRolf. Solen skinner og livet smiler, litt motvind er det men jeg holder en grei hastighet i motvinden og plutselig så er jeg på Ildverket.
Her blir det smart å henge fra seg tørrdraktene, bare husk å medbring en kleshenger.

Deler av "pynten"
Kort liten økt i gamma i dag, men det skal jo gjøres. Avslutter oppholdet på Ildverket med kaffe og en liten sjokoladebit. Padler så hjem til Kjøpmanskjær og ringer konemor, blir hentet og slenger kajakken opp på en Easylift.
Så deilig ble det på vei mot Kjøpmanskjær.

Denne er smart, veldig smart.

Slik ser den ut under transport.

5 sekunder senere så ser den sånn ut

Ytterligere noen sekunder senere, så har jeg bare sluppet ned "hekken" og da er det smart å tømme båten for vann.
Når båten er løftet av, så er det så enkelt å fjerne selve kajakkholderen, skikkelige luringer de som har funnet på det her.
Kommer et mer detaljert innlegg om dette stativet ganske snart.
Eller takk for i dag alle sammen, nå gleder jeg meg til helgen som kommer.
Dagens rute ser slik ut, heldig med en kone som kjører og henter.

1 kommentar:

  1. Mye smarte saker i dette innlegget. :) Ergelig å ikke få vært med på Camp RulleRolf denne gangen heller - er faktisk på møte i Oslo på mandag. Men neida. :(
    - Nuvel, jeg regner med fyldig rapport i det minste. ;)

    SvarSlett