Totalt antall sidevisninger

søndag 16. mars 2014

Hollenderbåen, en deilig søndag i mars.

Når havet ligger flatt i dag og solen tilogmed viser seg, da tenker jeg litt på mine padlevenner i nord. De har vel fått blåst seg litt. Men tankene holdt seg ikke lenge i nord det må innrømmes. I dag hadde Steinar M innvitert til padling med avreise fra Fjærholmen kl. 10.30, det passet bra siden jeg jobbet på fiskerestauranten til sene natten på lørdagen. En annen fordel med å jobbe der er jo litt leftovers, mer om det litt senere.
Endelig en dag uten blåst og regn.

Steinar er fornøyd med dagen.
Vi padlet ut til Bolærne for å se på selene og der var det mange i dag, veldig mange. Siden vi hadde en litt sen avreise så ble det kjapt bestemt en lunsj og da padlet vi til Kjøkkenbukta på Østre Bolærn. Vi måtte jo først padle gjennom selflokken og titte litt på dem.
En liten lunsj stopp i Kjøkkenbukta.

Snart runder Steinar (og vi andre) Hollenderbåen, sjelden det er så flatt her ute.

Her har vi kommet inn til Fulehuk igjen

Oddbjørn i en nydelig båt, Rockpool Taran.

Steinar har så fine hender.
Det ble en skikkelig flott tur ut til denne "båen" passe store slakke dønninger her i Oslofjorden. Det er ca 2,4 km fra Fulehuk og ut hit. Det gikk sånn passe rolig opp og ned, ned og opp osv osv. Faren for en lett sjøsyke var så absolutt tilstede, men personlig så var jeg aldri i nærheten av noe som kunne ligne på sjøsjuke.
Kule formasjoner på Skarvesete.

Denne er "manmade" men hvorfor kan man jo spørre. Syd på Ramsholmen.

Flatt hav men ikke en flat RulleRolf.

Jeg fant en plakat som neppe kommer herifra.
Denne plakaten var nå litt tøff. Iran, Russland, Tyrkia, Pakistan osv stod det på plakaten og vi tror kanskje det har noe med en turnering av et eller annet slag å gjøre. Landsnummeret for påmelding var 92. Jeg skal ikke melde meg på tror jeg. Til deres opplysning så er 92 landsnummeret til Pakistan.
En deilig liten tur på 26 km er over og jeg lovte å komme tilbake til fordelen med å jobbe i en fiskerestaurant, deilige sjøkreps i lunsjpakken i dag mmmmm.
Dagens rute, ble rett over 26 km i et nydelig vær.

5 kommentarer:

  1. Saknar rolege forhold. Har vore mykje drittver på Vestlandet i det siste. Og dei få dagane det er bra, skal det litt til at det klaffar med fritid. Artig den plakaten der! Den må du ramme inn ;-)

    SvarSlett
  2. Nydelig båt?
    "Fy fader, for en schtøgg båt" tenkte jeg. Og jammen sto det Taran på den. Det gjør det alltid når jeg tenker det. Styggeste kajakken jeg vet om.
    - Men jeg tror på at den er god å padle. Bare synd den er så fæl.

    SvarSlett
  3. Lei av vinden jeg og- vi får den pinadø enten ekstremværet treffer nordover eller sørover. Det blir liksom ikke det samme å padle i basseng…eller lese om fine turer i andre sine blogger.

    SvarSlett
  4. Oi oi Miamaria da er jeg redd for hva du kommer til å si om min nye båt. Mulig jeg må ta den med til deg og padle en tur ;ø)

    SvarSlett
  5. Ha ha ha! Nå ble jeg spent. :) Det viktigste er nå at den som skal ha den er fornøyd da.

    - Jeg vil gjerne ha mer vind. Her er så forbasket stille hele tiden - bortsett fra når jeg arrangerer noe og skal ta ferge. Da kommer det ekstremvær. :(

    SvarSlett