Totalt antall sidevisninger

onsdag 31. mai 2023

Kjørte kilometer......

 Rar overskrift kanskje, men hittil i år så har jeg kjørt 17500 kilometer fordelt på privatbil, motorsykkel og jobb bil (lastebil). Under kjøring av disse kilometerne så er det ikke småtteri jeg har sett og opplevd langs veien. I begynnelsen av mai så kjørte vi inn til Oslo med lastebilen og det var en stor ulykke ved Høvik kirke. Det ble en stund i kø og etter hvert så løste køen seg opp. Politiet sto og dirigerte på stedet og det er vel totalt 4 felt her, ble snevret inn til et felt og folk flest flettet helt uanstrengt. Når det på en måte var min tur til å flette så kommer det en kjekkas i en veldig flott bil og presser seg inn foran meg. Jeg viser han ganske høflig fingeren og han kikker skikkelig surt på meg, tulling tenker jeg og noterer meg bilnummeret. Når jeg kommer vel tilbake på jobben så søker jeg han opp og sender han følgende tekstmelding i passe tid under frokosten hans vil jeg tro. 

God morgen Jon Erik. Tid for refleksjon og ettertanke til din oppførsel i trafikken i går. Når man fletter i trafikken så presser man seg ikke frem slik du gjorde i går. Derfor fikk du hilse på en finger og det likte du tydeligvis ikke. Håper det gikk hjem, jeg tror ikke det da jeg observerte din generelle kjøring i køen.

 Mvh Rolf.

Har såklart ikke fått noen respons på dette og det er vel like trolig at dette preller av som vann på den berømte gåsa. En annen ting som stadig forundrer meg er rundkjøringer, er det to felt inn så er det to felt ut. Jeg digger de som ikke skjønner dette og her forleden dag så holdt jeg på å krasje ved kanal brua, heldigvis så prøver jeg å være oppmerksom, det var jeg også denne gangen. En bil som ligger i venstre felt, sklir over og legger seg i høyre felt.... Hadde ikke jeg vært oppmerksom og bremset ned så hadde jeg blitt klemt inn i autovernet. Min lille hevn (dette har jeg gjort flere ganger) så smetter jeg forbi og legger meg foran og reduserer hastigheten til ca 10 kilometer. Vedkommende holdt seg ca 50 meter bak meg når jeg kjørte i normal hastighet igjen. Det må sies at jeg vurderte å stoppe midt på kanal brua og snakke til vedkommende.

Veldig ofte så opplever jeg det motsatte også, ren skjær høflighet fra med trafikanter og da smiler jeg og får en god følelse innvendig. Jeg stopper ofte og slipper folk ut på veien, gjerne med motorsykkelen og jeg ser folk lyser opp, særlig på morran, dette gir meg en god følelse og det å motta et lite vink og et smil gjør dagen god for meg. Det koster så vanvittig lite og det gir så mye for den som opplever det vil jeg tro. Jeg har valgt å logge antall kilometer for hele 2023 og det blir spennende å se hvor jeg ender. Rar som jeg sikkert er så har jeg loggført antall kaffekopper på Circle K også, har kommet opp i 133 når dette skrives.

Uhell i garasjen, er på en måte loggført det også.....


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar