Totalt antall sidevisninger

torsdag 25. november 2021

BMW R1100GS

 Ja dette var min forrige sykkel og det var denne jeg prøvde å kjøre til Nordkapp med, ikke noe galt i det så langt. Bortsett fra noe seriøs fusking oppe på Senna landet såpass at den ikke gikk videre. Ja ja Viking og transport og alt det derre der. 

Du var slik en god turkamerat du.

NAF kan ta seg en jævlig bolle og stappe den langt opp der sola aldri skinner. Makan til slett kundebehandling skal man lete lenge etter. Her står det en fattig stakkar så godt som uten forbindelse med telenor i håndtelegrafen og da går det faktisk ikke an å verken forhåndsbetale eller sende en nøyaktig veibeskrivelse på nett. Nyttet ikke å si at jeg stod nøyaktig 4,7 mil nord for Rafsbotn. Det ble ikke godtatt. Da sa jeg god natt til denne stakkars mannen i andre enden av håndtelegrafen og ba han virkelig ryke og reise til et varmere sted på en sånn måte at han ønsket at han allerede var på tur dit, stakkars dust. 

Dette er ikke et sånt varmt sted, derimot midnatts sol i Hundholmen.

Viking derimot ordnet biffen og en deilig transport til Alta ble ordnet, selv om det kostet meg seks laken. En kar i Alta fik delvis fikset BMW`n og jeg la lystig i vei dagen etter. Det gikk også dritt for å si det mildt, kostet meg 1500 sengetrekk og det er her moro begynner. Ble kjørt til en transport firma i Alta og de kunne frakte BMW`n til Bodø og Arctic motor som ligger der, et godkjent merkeverksted/forhandler. Dette kostet meg nye fem laken. Det er jo nå moroa begynner da jeg får en telefon sent en kveld at sykkelen har rasa i bakken under lossing. Han stakkars sjåføren ringer meg og forteller at det er noen skader, bulk i tanken og et blink lys som er knekt, pluss litt riper og sånn. Jeg legger faktisk ingen skyld på sjåføren for uhell kan skje. Det er jo transport selskapet jeg vil klage på for de fraskriver seg alt ansvar da de hadde en underleverandør...... Ja ja men det er dere som har et varetekts ansvar og dere må ta det på deres forsikrings selskap. Om eier og leder av firma er av Samisk herkomst det vet jeg ikke men han har et ganske så fargerikt språk. Ting tar tid og jeg hadde flere telefon samtaler med han men ingenting skjedde. Først når jeg sier at jeg kommer til å kontakte forliks rådet da skjer ting i rask rekkefølge. Samtidig med dette så har jeg en sak gående med Tryg forsikring, jeg hadde ikke kasko da jeg ikke har lån på en billig sykkel, kjøpt og betalt kontant. (Jada jeg har lært en lekse) men så lenge et transport selskap har et såkalt varetekts ansvar så er jeg fornøyd. Der står altså saken i dag. Venter fremdeles på et oppgjør og jeg kjenner at min tålmodighet begynner å bli oppbrukt på det nuværende tidspunkt. Nå er jo en gang dette gamle ordtaket sånn som dette at den som venter på noe godt venter ofte veldig lenge. Jeg er jo en tålmodig fattig stakkar så jeg venter og venter.



Taksten for dette uhellet kom på over 107.000 kroner og jeg er forespeilet å få tilbake 50.000 pluss utlegg for frakt som var 5000 kroner. Fordelen når dette kommer er jo at det allerede står en ny BMW i garasjen fra 98 modell til 04 modell. En GSA 1150 står og godgjør seg til våren og den er så deilig å kjøre.

Har senket vindskjermen og satt på ekstra vind beskyttere foran håndtakene, høyere enn de som er på bildet for å si det sånn.

Tankvesken satt som støpt.

Er det rart jeg gleder meg?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar