Totalt antall sidevisninger

fredag 1. januar 2021

Nyttårs forsett.

 Tenkte jeg skal gå offentlig ut og se om det hjelper. Har vært litt sløv den siste tiden, men hvem har ikke det under denne pandemien? Har i grunnen lagt på meg noen kilo for mye og tenkte at 2021 kan være et godt år for å fornye seg eller miste litt av seg selv, altså ned i vekt. Amputasjon er noe vel drastisk vil jeg tro. Med dette nyttårs forsettet så skal jeg starte på joggeturer noen ganger i uken og sykle skal jeg gjøre hele vinteren igjennom uansett vær. 

Her fra et løp ute på Verdens Ende.

Det er på mange måter et todelt opplegg dette her, siden jeg kjøpte meg en liten motorsykkel i fjor så har jeg tenkt til å bruke den litt mer i år og da er det jo greit å ha litt mindre vekt i kroppen da. Så det blir med andre ord litt mer pendling til jobben på motorsykkel, selv om på ingen måte velomobilen blir parkert i garasjen. Jeg regner også med å prøve på sykkelturen som jeg avbrøt i fjor, en gang til, skam den som gir seg osv osv. Stavanger og hjem 2021. Den andre grunnen til at jeg skal trene litt mer er Tripp Trapp Triatlon, har super god lyst til å prøve dette en gang til. I hodet mitt høres dette ut som en god ide og for dere andre så er det ikke sikkert det er sånn det er. Har gjennomført en gang tidligere og den gangen med et pågående hjerte infarkt. 

Fra TTT 2017.


På vei opp trappene, det er egentlig veldig fint her.

Tripp Trapp Triathlon er en liten test av 25 kilometer med padling innover i Lysefjorden, det er etappe 1, etterfulgt av 4444 trappetrinn opp ved Flørli kraft stasjon. Så følger det det ca 12-14 kilometer med løping på vidda, det er ikke løping i løyper så man må orientere seg med kart og kompass. Etter løpingen så er det sykkel, i mitt tilfelle en velomobil, tror det er 30 kilometer omtrent tilbake til start. Jeg har fått tillatelse til å bruke velomobilen og det synes jeg er ganske så kult.


Utsikt over Kvinesdal.

Så det hele blir egentlig en vinn vinn situasjon. Kostholdet mitt er jeg egentlig ganske fornøyd med og noen utskeielser skal jeg ha, som jeg har hatt noen av, man må kose seg litt også. Rødvin skal drikkes og nytes som tidligere. Livet i sin helhet skal nytes og det nytes ekstra godt når man er i form. Er man i form så går man på jobb hver dag, man er aldri borte fra jobben heller for den saks skyld.

Tidlig en mandag morgen, minus 1 og da er det jo tskjorte vær. Hver dag er en fest tenker jeg.

 

Match vekt 31 desember er 94 kilo og mitt ønske er at den skal ned i 80 kilo i alle fall som en begynnelse, så tar jeg det videre derifra.

Den som lever for se.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar