Totalt antall sidevisninger

lørdag 23. november 2019

Deler av november i velomobilen.

Som tidligere skrevet så måtte veloen på service og siden det ikke er noen som tar slik service i Norge så må man til Danmark. Danmark er jo aldri feil å reise til det er sikkert. Ferje, hotel og service ble bestilt og vi reiste avgårde 13 november med DFDS fra Oslo klokken 16.30. Overfarten gikk veldig greit, jeg fikk hilst på Aqua Lene og pratet litt med Lars Monsen, L.M imponerte meg mest ingen tvil om det. Vel på plass i København, ut av ferja og en kjapp tur bort til Stenløse og velomobil senteret der. Ble ikke noen bilder av selve reparasjonen men vi gjorde andre ting når vi først var i nærheten av København.

Fredriksborg slott, her er det veldig fint, ingen tvil om det

Et lite slott på utsiden av København.
Litt av kanalen rett ved Christiania, overraskende klart vann her og det er jo fint.

Spareribs i Christiania, med den beste chipsen jeg noen gang har spist, et ord; mesterlig.

Helt ordinær øl men veldig godt på en torsdags lunsj. Dette er Cafe Nemoland.
 Det var når vi gikk inn i denne restauranten at vi ble oppmerksomme på et skilt som hang på døren.
Til våre cannabis røykende gjester, vennligst gå ut av restauranten og bak den gule streken for å røyke.
Her inne var det helt ok å være og det var tydelig at dette stedet hadde en høy stjerne hos Christianerne. Var egentlig veldig koselig her, rent og pent og et greit utvalg med mat.


Utsikt fra en skateshop, her ble vi ekspedert av en type med sigaretten i kjeften, nei det var ikke tobakk.
 Det var for oss bare litt merkelig og utover dagen så ble det solgt helt åpenlyst på en rekke forskjellige steder. Selv om det er forbudt så virket ikke det som et hinder til å selge litt godsaker.

Det er størrelse på altertavlene i Danmark, tror dette var vår frelsers kirke.


Greit med utsikt fra hotel rommet, dette er Tivoli hotel

En lampe som går over 3 etasjer er ikke helt daglig kost for meg om ikke annet.
Bildet over er også fra Tivoli hotel og dette var et veldig flott hotel, kan anbefales om dere er på disse kantene.
Kanskje ikke så lett å se eller skjønne, dette er en stein.
Denne steinen gjorde at jeg punkterte på første tur etter servicen, første gang ved Legevakten i Tønsberg. Skiftet slange og syklet glad og lykkelig videre..... Gleden skulle nok ikke vare så lenge jeg punkterte igjen ved Sem og da snudde jeg nesen hjemover. Måtte pumpe opp dekket ca hver tredje kilometer. Hjem kom jeg da og da lappet jeg to slanger og byttet igjen. Glad og fornøyd mandag morgen og jeg tråkker avgårde til jobb, jippi jeg punkterer igjen og da lapper jeg slangen på jobben og undersøker dekket litt nærmere. Der satt synderen gitt, det er jo ikke rart at jeg punkterte 3 ganger på kort tid.
Et goro feste kan brukes til så mangt.
Bildet over viser litt hjemmesnekret lysopplegg, det hjelper godt nå i mørketiden, men baklyset tåler ikke vann. Så det må byttes ut på sikt. Hittil i år så har jeg syklet 6187,4 kilometer og flere skal det bli.
Håper resten av året blir som dette.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar