Totalt antall sidevisninger

søndag 9. desember 2018

Noe helt annet enn sykling........

Det å glede andre er en ting jeg liker veldig godt. Nå har Thomas og jeg bygget en gapahuk til felles bruk for ansatte og brukere på Eik. Vi har jobbet flere lørdager og en søndag og snart så er den klar til bruk, den kommer til å få en oppgradering litt senere med en bålplass under tak og en røykhette så alle kan sitte rundt bålet "innendørs"
Det begynner rolig. Dette er 17 november.
Vi jobber fra tidlig morgen til det mørkner på kvelden og det som er flott er at vi føler oss ganske bra, blir så klart litt snakk om et bad og rødvin som venter hjemme når det nærmer seg avslutning på første dagen.

Se her ja, taket begynner å komme på plass. 24 november.
Fremdeles 24 november og vi begynner å se tegninga.
Søndag 25 november vi jobbet rolig grunnet "helligdagsfreden" eller noe sånt.
Taket har blitt vanntett, 3 vegger er ferdige, men vi er ikke ferdig om dere skjønner.

Her begynner vi å kle den med honved så den skal se mer naturlig ut.
Dette blir så bra og i dag så er det lørdag 1 desember.
Vi begynner å se slutten men er vel ikke helt i mål ennå, neste lørdag skal vi lage benker innvendig med en liten vri så rompa di ikke får svi. Oi oi hvor tar jeg det fra, vi lager benker med isolerte sitte flater. Thomas og jeg vrir hodene våre sammen og kommer opp med de rareste ideer.

Rupert passer på veden. I dag er det lørdag 8 desember.
Rupert og Molly har vært med i hele dag. De godkjenner alt.
Teknisk sett så er vi ferdig men det kommer en liten overraskelse i løpet av uken. Da kan jeg bare på vegne av Thomas og meg selv få ønske dere velkommen til julebord uten bord i gapahuken fredag 14 desember. Vi har til og med laget et navn på den.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar