Totalt antall sidevisninger

lørdag 6. oktober 2018

Nydelig liten lørdagstur.

Skulle egentlig reist mye tidligere, men da vi har et lite barnebarn på besøk så ble det en kort tur i dag. Søteste lille Amalie er på overnattings besøk i hele 2 netter, dette blir veldig koselig. Jeg skal jo uansett sykle så jeg legger lystig i vei. Ps det er det første overnattingsbesøket til det siste barnebarnet. Spennende ;ø)
Her er jeg ved Messeområdet i Tønsberg, dagen er grå men den blir sikkert bedre.
En ting er det å si om været, det er ikke veldig kaldt ennå, men jeg bruker en "luke" over "hullet" som jeg sitter i, det luner godt. Stopper på Kilen og Circle K der og fyller opp med en kaffekopp. Selvfølgelig så har Velomobilen egen kaffekopp fra Circle K og den blir flittig brukt. Har sagt det før og jeg sier det igjen, jeg koser meg i velomobilen og jeg spiller mye "rar" musikk når jeg tråkker avgårde. I dag gikk det mye i Dame Kiri Te Kanawa, en fabelaktig flott opera sanger fra New Zealand, så hoppet det over til Nightwish og da øker egentlig pedal frekvensen litte grann, Jimi  Hendrix, Roger Waters og mange fler er også med i dag. Livet er herlig dere.
Solen kom vel aldri helt frem i dag men det er mildt og fint.
På bildet over har jeg kommet til gamle E18 og er like syd for Knutstadkrysset, snart kommer det en fin nedoverbakke og den er det verdt å jobbe litt for. På Sportstracker så hadde jeg 73,4 kilometer i timen, på Garmin gis så leste jeg hastigheten til 76 kilometer i timen. Der sitter jeg da i den hastigheten uten å blåse i filler, gjør du det på en vanlig sykkel? Trur itte det nei.
Velomobilen fungerer på flere underlag den.
Stoppet innom den andre velomobilen i Vestfold men han var ikke hjemme, nuvel det gjør ingenting jeg sykler videre og veien går over Nauen og inn til Sem. Semslinna er grei å sykle og jeg farer forbi en syklist som umiddelbart setter opp hastigheten men da gjør jo jeg det samme og han forblir langt der bak.
Sølvhodet på Færder videregående, det er litt kult.
Såklart mye kulere med velomobilen.
En deilig liten tur er over og jeg gleder meg til neste tur allerede. Det gjør jeg egentlig før jeg har parkert etter dagens tur. Tror snart jeg skal ha en overnattingstur med den.

1 kommentar:

  1. RulleRolf �� som navn, så legger du inn blogg-url'n slik at folk kan følge deg her.

    SvarSlett