Totalt antall sidevisninger

tirsdag 2. mai 2017

En veldig våt tur... for noen.

Ingvar er en passe gal mann, men han har noen gode ideer innimellom, det må sies. Dette her var en av de bedre og jeg var som vanlig ikke sen om å bli med, selv om jeg hadde planlagt en helt annen tur. Hva gikk nå galskapen ut på kan man saktens spørre? I korte trekk så foreløp det sånn, en kort sms på søndag kveld med spørsmål om jeg ville være med å padle fra Askjemvannet i Andebu til Gogsjø i Sandefjord. Jeg er som sagt ikke særlig treg å be så dette sa jeg ja til på sparket. Det ble litt omrokeringer på de andre padleplanene men jeg tror jo det gikk bra og ut i fra FB så det ut til at det så gjorde.
Stranden på Askjemvannet, her var det forbudt å kjøre om du ikke var handicappet.....
 Vi regnet med at mentalt handicappet går under de samme reglene så vi kjørte ned og ut på stranden. Tralala de gærne har det godt og skulle det også vise seg at noen av dem (ca 50%) er ganske svømmedyktige.
Fint her oppe ingen tvil om det gitt, Ingvar smiler men 2 timer senere snakker han om å brenne kajakken.......

Det var mye vann og det ga oss god fart nedover denne vesle elva.
Farten ble bare begrenset av hastighet gjennom buskveksten og lengden på svømmeturen.
 Det tok ganske lang tid å padle ca 4 kilometer, grunnet mye trevelt og kajakkvelt, latterkulene satt løst hos meg for å si det sånn. (ble ikke våt jeg ;ø)
Det er jo ikke rart det tar tid når det var tett i tett slik som dette og noen måtte svømme bare de så en kvist.

her er det ca 10 meter mellom hver kvase.
Ingvar visste nok hva han gikk til for han hadde med sag.... Luringen.

Her er vi gang med badingen og kajakken seilte sin egen elv.

Dette var litt mer alvorlig og det var rett før jeg hoppet uti, men jeg måtte ta noen bilder først, tror dette var 3 bad.
Mer skogstur enn padletur, men for all del fint på land også.

Så var det på han igjen.

Jeg står på land og holder på å daue av latter. Egentlig så gjør jeg det ennå  ;ø)
Her satt den godt fast under grener og i strømmen.

I respekt for Ingvar så velger jeg å legge ut et bilde før han tipper..... Ha ha ha

Men det skal sies at det var pent her, veldig pent.
Her ved inngangen til Gogsjø, en flott tur nærmer seg slutten.

Etter bare 23 kilometer så var turen over en 3 timers tur som varte i ca 6 timer.
 Vannet var slettes ikke så kaldt og det smakte utrolig godt med mat og kaffe langs elvebredden et sted. En jomfrutur i ordes rette forstand, stor takk til Ingvar som fikk lurt meg med på denne turen. Om jeg vil padle den en gang til, ja gjerne men da i en plastbåt og gjerne med noe mere vann og ryddet for trær langs bredden. Vi brukte vel ca 3 timer på 5 kilometer og ca 3 timer inkludert matstopp på de resterende 18 kilometerne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar