Totalt antall sidevisninger

lørdag 2. januar 2016

1 januar 2016

Ble nok bare en liten tur i dag da det ble noe sent i går. Tur må det bli og planen var å skrive litt med gps`n i dag men vind gjorde det vansklig. Ble litt over 14 kilometer i grått og overskyet med spredte regnbyger underveis.
Hmm, hvor mange ganger er denne hytta påbygd tro?

Her padler jeg på vestsiden av Tjøme og i le for østavinden.

Her burde Tjøme (snart Færder kommune) gjøre en innsats.

Dette er nok ikke det mest benytta turområde men likefullt bør det ryddes.
Jeg gikk i land her for en tissestopp og jaggu meg så fant jeg 7 blåser, det er helt innafor på årets første dag.
Her ligger Vakersholmen på venstre side og Hui rett forut.

Noen får seg en overraskelse når de skal se til båten sin.
En deilig liten dag er over og på vei innover så hadde jeg en del medvind og jeg fikk noen småfine surfer ved Svelvikstranden. Gleder meg allerede til neste tur og som et nyttårsforsett så har jeg satt meg et litt hårete mål, så får vi se om det er gjennomførbart. Godt nyttår allesammen.

2 kommentarer:

  1. Det er så fint ute på Tjøme! Var der ute for snart 15 år siden, på ferietur og besøkte venner som bodde like ved verdens ende. Synd å se den forsøplingen. At folk får seg til å bare hive ifra seg søppla det forstår jeg ikke!! Sorry, dette er nok ett svakt punkt hos meg som får meg irritert. Jeg er oppvokst i havgapet med den filosofien at man tar vare på naturen rundt seg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er veldig enig med deg Kamilla men dette er nok "havsøppel" som er skylt i land over et lengere tidsrom på et lite tilgjengelig sted. Ikke noen grunn til å ikke rydde for det, havsøppel er vel vår tids store problem tror jeg.

      Slett