Totalt antall sidevisninger

tirsdag 11. mai 2010

Dag 2



I dag stod jeg tidlig opp for jeg skulle padle rundt Tjøme en herlig liten tur på 30 km pluss. Det startet med en nydelig soloppgang men det er litt drøyt å si for jeg dro fra brygga kl 08.30 men pent var det uansett. Ferden går først rett øst for så og dreie sydover, det er en liten bris i dag fra nord så det passer jo bra. Passerer Kongehytta og hilser pent men det var visst ingen hjemme. I steden for å padle inn Røssesundet så padler jeg langs Froungen og inn i denne kanalen som deler Hvasser i to, da kommer jeg rett ut til Havna og jeg holder et hyggelig høyt tempo. Plutselig så er jeg på Verdens ende og der tar jeg et lite strekk og en shake (ja ja sånn som man drikker) Det som er ekstra gledelig nå er at vinden har snudd og nå blåser det fra sør :o) Bra beregnet ikke sant?
Runder tuppen på Tjøme og her er det litt mere friskt, passe store bølger og masse medvinds surf ,livet blir ikke så mye bedre enn dette.

Jeg ligger med en snitthastighet nordover på opptil 10kmt og jeg gliser bare fra øre til øre. Passerer vraket av Silvestre (gamle sement båten) og føler at jeg ligger an til ny personlig rekord Tjøme rundt. Skal bli spennende å se når jeg kommer i land. Plutselig så ser jeg tre kajakker foran meg, kan det være de tre damene fra i går? Ganske riktig og de driver med kosepadling. Jeg tar dem straks igjen og slår av en liten prat, det viser seg at de er tre studenter som holder på med eksamens oppgave sin, hmmmm kanskje man skulle begynne på skolen igjen?


De hadde overnattet på 2 steder og skulle ha en overnatting til før de setter kursen hjemover igjen, vel det er noen som har det, hyggelige var dem i allefall.
Jeg sier pent farvel og strekker ut de 2 siste km før jeg er på brygga igjen og da er jeg spent på hva gps`n sier...... Jada ny pers 3 timer og 47 min og en snitt hastighet på 8,1 kmt. Fjorårets beste var på 3 timer og 50 min og en snitt hastighet på 8 blank.
Så på dag to har jeg tilsammen 47,6 km og mangler bare 52,4 km før målet er nådd.

Rolf

1 kommentar:

  1. Du er flink til og skrive mye(det bildet med brennmaneter der vile ikke jeg bada!!!!)og mosome bilder!!!!

    SvarSlett