Totalt antall sidevisninger

mandag 14. juni 2021

Lørdag 12 juni ble en flott dag.

 Er bestandig moro med nye kurs og det å se hvem som dukker opp. Intet unntak i dag og det kom en morsom gjeng. En far og to døtre, Vidar, Silje og Anne. Som sedvanlig så kommer vi oss fort i kajakkene og vi setter kursen ganske så kjapt inn mot Myrasundet for her burde det være litt mindre vind, det var det egentlig ikke. Skam den som gir seg så vi hadde noen øvelser mellom to brygger men man ble lett tatt av vinden (Original tittel Gone with the wind) som var en Amerikansk historisk og romantisk dramafilm fra 1939. Hvorfor denne koblingen, tja vi ble jo tatt av vinden vi også, revet med kan du si. Det var jo her Vidar bestemte seg for å bade litt og litt til og litt til. Dette til og med før vi skulle ha rednings øvelser. Jeg reddet Vidar de første gangene men siden han ikke på dette tidspunktet var en kamerat, derav kamerat redning, så tok Anne over på redningsforsøk 3 og oppover. På denne måten så kan jeg ta litt bilder og bare så det er sagt så vil jeg gjerne kalle Vidar en kamerat nå.

Vidar forskutterer redningsøvelsen, men Anne du holder ikke helt riktig grep... Se under.

Vi fikk mange øvelser på kamerat redning her inne i Myrasundet.

Anne dette fikser du lett og det ble jo trenet noen ganger 😎

Dette gikk jo unna etter hvert.

Så får jo Silje prøvd seg også, det gikk også veldig bra.

Ikke helt korrekt dette her men du kom jo tørrskodd ut av kajakken (denne gangen 😂)

Nå er vi tilbake på stranden igjen og vi skal legge fra oss litt bagasje for nå skal det bades (for oss andre) Vi hadde jo en lunsj ved Myrasundet og takket være noen busker så blåste det ikke så veldig mye når vi satt lavt. Jeg sitter igjen med noen bilder i hodet av en kaffe drikkende Vidar. Praten sitter løst og det ble diskutert litt av hvert, også noe kajakk relaterte ting. Jeg koser meg virkelig når jeg ser hvordan lærings kurven går opp og som jeg sier bare vent til i morgen så skjønner dere hva jeg vil frem til.

Det skal du ha Vidar du gir deg ikke, sjelden har jeg sett slik stamina.

Silje har kontroll og Anne sørger for stabiliteten, herlig.

Kanskje litt høy men det fungerer så lenge Silje holder et godt grep.

Som om dette var et problem liksom.

Her er rollene byttet og Anne er sjef for tømming og Silje stabiliserer, herlig.

For en dag og for noen herlige mennesker dere var, er mener jeg såklart. Gleder meg til å hilse på dere i del 2 om litt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar