Totalt antall sidevisninger

onsdag 24. oktober 2018

Noen tanker om tanketomme zombier.....

Tanketomme zombier kan dere kanskje spørre??

Det har seg jo slik at jeg sykler hver eneste dag til og fra jobb og jeg ser ganske mye sprøtt eller rart om dere vil. Halvparten av det jeg ser vil dere aldri se om dere kjører bil, det går alt for fort skal vite.
I mitt hode så er sykkelstien delt opp i høyre og venstre felt selv om det ikke er noe midtstripe på disse sykkelstiene. Allikevel så går folk midt på sykkelstien uten tanke for morgendagen eller kanskje  så tror de at de er helt alene i verden. Nesa er godt begravet i telefonen og headsettet sitter så moteriktig på at det er en fryd å observere. Ja de skvetter noe helt inn i helvete når jeg kommer forbi med stikkpilla mi. Jeg gidder ikke å ta mer hensyn, de skvetter så de sikkert pisser på seg, men det er jo ikke mitt problem. De fleste syklister jeg møter sykler også som om det ikke er noe høyre regel å spore, jeg hater å møte syklister og så passere de på venstre side. Hvor vanskelig skal det egentlig være da, hvis alle holder til høyre så går det bra.
Fra Færder videregående tidligere Tønsberg yrkes skole.
Som skrevet så sykler jeg til jobb hver eneste dag og en annen ting som forundrer meg i morgenrushet er biler som stopper midt i fotgjengerfeltet, da hjelper det ikke om du går, står på rulleski eller sykler. Hvorfor stopper dere midt på disse hvite stripene? Hvis ikke dere vet det så sparer dere absolutt ingenting på å blokkere gående eller syklister. Så klart hvis dere har en iboende liten faaen i dere så kan dere smile ganske så sleskt for dere selv. Jeg har hørt fra flere at jeg ser veldig fornøyd og tilogmed lykkelig ut i denne stikkpilla mi og det er jeg virkelig. Det skal mer til en noen tanke tomme bilister for å gjøre noe med humøret mitt. Når dette skrives så har jeg akkurat passert 3800 kilometer fra slutten av mars i år og det er 3800 lykkelige kilometer.
Nå går vi inn i den mørke årstiden og hvor er lyset deres??? Ja veldig mange har godt med lys men slettes ikke alle, meld dere som organ donor før det er for sent tenker jeg. Jeg sender en stor takk til alle bilister som stopper for meg ved fotgjenger overganger, det er slettes ikke så lett å hoppe ut og inn av denne stikkpilla mi så da foretrekker jeg å vente i den og jeg venter/stopper ved hvert fotgjengerfelt bare så det er sagt. Det kan skje at jeg sykler på rød mann men da er det også rødt for bilene og trykker man på knappen da så skjer det ikke noe...... Før neste sekvens, så da vet dere det.
Jeg hilser høflig takk når dere stopper. Foto Harriet Wennergren Lie
Kult bilde Harriet, takkskarruha ;ø) Dette fotgjenger feltet som bildet stammer i fra er det samme som en stygg sykkel ulykke skjedde for en liten stund siden, håper det går greit med mannen. Tilbake til lysbruk i dag 24 oktober klokken 18.15 utenfor eller i rundkjøringen ved Rema 1000 på Borgheim så kommer det en "racer" syklist midt i veibanen fra kirken, jeg stopper høflig og vinker han frem men neida han stopper og må klikke seg ut av pedalene, det var lite trafikk og han var totalt uten lys av noe slag..... Ps meld deg som organ donor og ikke tenk på at det går å donere hjernen din for den virker jo ikke i utgangspunktet, med det så tenker jeg på at du har kanskje nærmere 45-50 kilometer i timen midt i veibanen og lyset er totalt fraværende. Husk at Tour de France går på en stengt veibane og med fysiske sperringer for folk flest. Det er dessverre ikke tilfellet midt i Borgheim sentrum.
Et lite hjertesukk tilslutt, det gjelder 10 meter med sykkelsti på Heimdal, går det an å få den asfaltert snart?
Vær snille med hverandre.

1 kommentar:

  1. Helt enig. Hva tenker folk med? Og nå har problemet med opptatte gangfelt utvidet seg. Nå som bussene kjører fra sykehuset og ned mot byen så stopper de lange svina av noen busser rett før krysset og blokkerer alt som heter fotgjengerfelt.

    SvarSlett