Totalt antall sidevisninger

tirsdag 23. oktober 2018

Litt matlaging en lørdag.

Mat er godt og mat er sikkert sunt også, spiser du ikke så dauer du, så enkelt er det.
Fikk en forspørsel om å lage noe mat til en liten fest og jeg klarer jo ikke å si nei, sånn er det bare.
Kjøtt i mørke er en god ting og med en rotmos så blir dette bra vil jeg tro.
Bruning av høyrygg.
Nesten 10 kilo med god høyrygg skal brunes og det tar jo litt tid, men dagen går for å si det sånn. Liker meg egentlig veldig godt når jeg kan stå slik å kokkelere litt i mine egne tanker.
Passe bakfull etter en afterwork på fredagen.....
Alt skal opp i den sorte æææ den store gryta.
Masse løk og litt paprika pluss en chilli med frø er ting som havner nedi gryta og sopp som er stekt og kokt. Kokt for da får jeg mye kraft til en god sås.

Steking av sopp og så koking, blir veldig godt.
Her blir sausen til, en god halvkilo sukker karamelliserer og blir tilsatt en god balsamico.
Etter at sukker og balsamico har kokt litt inn så tilsettes portvin, en hel flaske må til.

Saus og sopp tilsettes den store gryta.
Ble vel ca 7 liter god saus som gikk i den store gryta, men noe saus ble satt til side til 2 vegetarianere de fikk også hjemmelaga kålruletter laget på vegideig, egentlig veldig godt.Rotmos ble laget på potet, søtpotet og løk, fløte og smør er jo en selvfølge.
Dette blir nok en lunsj på jobben en dag også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar