Totalt antall sidevisninger

torsdag 4. mai 2023

This is not a drill.

This is not a drill av og med Roger Waters. Må bare innrømme at jeg har gledet meg til denne konserten i lang tid og før jeg går videre, et lite hjertesukk til alle dere som mener at man burde boikotte denne konserten...... Det er helt i orden det, men når geniet bak "Dark side of the moon" spiller fra et 50 år gammelt album, da kjøper jeg billetter og hører på han, ferdig snakka. Det spiller ingen rolle for meg om du er sammen med ei Ukrainsk dame eller noe annet. Musikken til Pink Floyd er udødelig og innholdet eller lyrikken til Roger Waters er det ennå mer snert i. Vi hadde virkelig tatt på oss spander buksene og kjøpt oss black VIP billetter og angret vel ikke et sekund på dette. 

Dette er scenen 360 grader, detta blir knall.

Her prater Roger til ei lita jente.

Vi satt på 2 rad og hadde en fabelaktig flott utsikt. Det som er virkelig deilig med Pink Floyd og Roger Waters er at musikken starter til avtalt klokkeslett. Showet starter med en mørk versjon av Comfortably numb, denne sangen har blitt min absolutte favoritt og særlig vokal prestasjonen til Shanay Johnson synes jeg er helt fantastisk, egentlig vår tids Clare Torrey (hun som hyler og skriker på The great gig in the sky)

79 år og holder koken så jeg blir misunnelig.

Dette er så kult og han spiller på frykten for "storebror"

Roger Waters er nå blitt hele 79 år han holder koken, ingen tvil om det. Scenen er bygget opp som et stort kryss og det er en kjempestor skjerm også formet som det sammet krysset rundt det hele, det hele kan heises opp og ned. Bildene og filmene som vises er ganske så sterke, det er flere innslag fra The Wall som jeg kjenner igjen. Særlig et innslag fra et Amerikansk helikopter hvor vi hører en samtale som lyder ca sånn It's AK47!!! Light them up, hvoretter det blir skutt etter 5 journalister og de dreper to stykker. Hvil i fred Namir Noor-Eldeen og Saeed Chmagh.

Dyktig han som flyr disse dyrene.

Nytt av året var en flygende sau 😎

Dette er veldig sterkt og Roger Waters er god på å formidle ting.

Han spiller relativt uanstrengt men det skulle vel bare mangle vil jeg tro.

Under nummeret med Sheep så kommer det jaggu meg en stor sau flygende, grisen er jeg vant til å se, men denne sauen den var ny. Selvfølgelig så var også grisen ute og luftet seg.

Her fra avslutningen og jeg håper jeg kan se han og bandet en gang til.

Set liste: Comfortably Numb, The happiest days of our life, Another brick in the wall part 2, Another brick in the wall part 3, The powers that be, The bravery of beeing out of range, The bar, Have a cigar, Wish you where here, Shine on your crazy diamond, Sheep, In the flesh, Run like hell, Deja vu

 Pause 

Deja vu reprise, Is this the life we really want?, Money, Us and them, Any colour you like, Brain damage, Eclipse, Two suns in the sunset, The bar (reprise), Outside the wall.

The Band:

Roger Waters - Bas gitar / gitar / vokal

Jon Carin - Piano / gitar / vokal

Robert Walter - Orgel

Jonathan Wilson - Gitar / vokal

Gus Seyffert - Bass gitar / gitar

Dave Kilminster - Gitar / vokal

Joey Waronker - Trommer / rytme

Seamus Blake - Saksofon

Amanda Belair - Vokal

Shanay Johnson - Vokal




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar