Totalt antall sidevisninger

torsdag 10. november 2022

Tanker om litt av hvert en tidlig morgenstund.

 Ja dere kan lure, skal hente datter og kjæreste på Gardemoen klokken 08.00 og da må jeg stå opp klokken 05.00 en tidlig torsdag morgen. Får i meg en kopp kaffe og får surfet litt på nettet før jeg kjører avgårde sånn ca 05.45. Livet er herlig når man kan sitte i en god bil og høre på god musikk og samtidig nyte god musikk mens man kjører. Litt dårlig gjort at det er så tåkete men bilen er behagelig og musikken er lun og fin.

Dette er E18 på oversiden av Sande, pluss 6 grader og tåke

Nesten samme sted, litt lettere her og musikken surrer i bakgrunnen.

Det at musikken surrer i bakgrunnen er ikke helt sant, spiller relativt høyt og koser meg glugg ihjel. Har laget en spille liste med mye rar musikk, Sjekk opp Durek værbitt over landet, med Jon Niklas Rønning, krutte bra spør dere meg. Eva Dahlgren med gullgraver sang er heller ikke et dårlig valg så tidlig på morran, sjekk ut teksten på denne og du skjønner at du har å gjøre med en stor poet. Til og med Suzi Quatro har funnet veien inn på min spille liste (48 crash). Sommernatt ved fjorden er også en melodi jeg kan like, have a cigar med Pink Floyd gjør ikke dagen eller morran noe dårligere.

Nord for Oslo og her lysner det av dag.

Køen ved Asker og innover mot Oslo er nok noe for seg selv, slalåm kjøring på et høyt plan. Jeg velger å ligge i det samme feltet hele tiden og koser meg med å observere alle idioter som driver med denne "skjenekjøringen" kommer jo ikke et sekund fortere frem uansett. Dette får meg til å tenke på en episode på Nøtterøy for noen år siden, vi blir forbikjørt på det groveste ved Plantasjen på nevnte øy og bilen som kommer i mot bråbremser og skjener ut mot grøfta. Jeg som ble forbikjørt sjekker at han klarte seg, altså han havnet ikke i grøfta, og jeg bestemmer meg for å følge etter denne lavpanna idioten av en sjåfør. Det betyr at jeg kjører forbi der jeg bor men det driter jeg glatt i. Han stoppet på Kiwi Kjøpmanskjær og der stopper jeg også og går ut av bilen, men han kom ikke ut umiddelbart. Når han kommer ut så forteller jeg han at jeg kom ut av bilen før deg. Hva så, sier idioten. Du hadde det jo så jævlig travelt at du kunne risikert å drepe flere mennesker med den primitive kjøringen du gjorde, din primitive apejævel hadde jeg lyst til å si men det holdt jeg meg for god til da han var ganske svær. Folk er rare, for min del må de gjerne ta fart og kjøre rett inn i en fjellvegg, men ikke utsett vanlige medtrafikanter for slikt idioti. Han utstøtte noen ukjente grynte lyder og jeg satt meg i bilen og kjørte av gårde igjen.

Flott arkitektur på Gardemoen det må sies, ser ut som søylen er inspirert av Barbarpappa.

Her er dem tilbake i Norge 😍

Ned Lier bakken og det er litt tåke over og ved Drammen.

Tett tåke over Drammen.

En liten kjøretur på 33 mil er over og jeg tenker at det er godt å ha fått datter og kjæreste hjem igjen.




1 kommentar: