Totalt antall sidevisninger

lørdag 7. mai 2022

Ny velomobil

 Stod en skinnande flott og gull lakket velomobil I trondheim, den vil jeg ha og den fikk jeg også gitt. Lang men koselig kjøretur med konemor og 2 små hunder. Første stopp på veien nordover var på Dombås og Trolltun Hotell, rett nord for Dombås. Her var det veldig fint og hundevennlig.

Første stopp var på Fåvang og et lite mammut stål skalle som bikkjene fikk tisse på.

Vi hadde så klart flere tisse stopp for hundene våre på vår vei nordover. Norges ferie i april er undervurdert og kan anbefales på det groveste.
Gjett en gang om denne smakte godt?

Pent på Dombås ingen tvil om det.

Spise salen, det var ikke mange gjester her så vi fikk en aldeles strålende service her.

Dette er på Berkåk og en liten hamburger stopp. Satt der den skulle gitt.

En hundeluftestopp på Dovre fjell.

Dette er på Fagernes og så lite vann har det ikke vært i manns minne.

Det ble et hotell stopp på Fagernes og vel installert på rommet og etter at hundene har vært ute og luftet seg så tok konemor og jeg en tur ut og spiste litt. Stedet ble Khalles corner og det stedet kan trygt anbefales, nydelig mat.
Utsikt fra et hotellrom også i Fagernes da gitt.



To som koset seg veldig mye.

Ble en lang tur for en velomobil, kun 129 mil og 3 dager, men 3 flotte dager og et så flott vær da gitt.
Har brukt noen timer på å justere pedaler og sete samt kuttet kjede.

Første jeg gjorde var å skifte fordekker til noen smalere typer, så ble sete hevet maksimalt ved å snu noen fester, dette må jeg snu tilbake igjen. Knærne mine slår nemlig opp i "panseret". Så ble pedalene flyttet bakover og kjedet kuttet tilsvarende. Spent på fortsettelsen nå.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar