Totalt antall sidevisninger

lørdag 23. januar 2021

Nå har jeg syklet til jobb i flere år.

Har såklart syklet flere andre steder også og her kommer en liten oppsummering.

24 mars 2018 så har jeg kjøpt og betalt en velomobil etter å ha kikket på slikt noe i flere år, ble en test tur hos Bjørn Lunde i Hvarnes en stund føre dette. Ga jo litt mersmak kan man si. 3 mars så ble den hentet og tatt med ned på jobben og jeg syklet hele 400 meter, 7 mars så er alt av reklame på den fjernet og jeg syklet bort til Sykkel låven og tilbake, hele 1,3 kilometer. 9 mars så kom Per Poler på besøk og rubbet og vasket og polerte så det var en fryd. 20 mars så ble den fraktet opp til Kajakkgrossisten for litt ny reklame og 27 mars så syklet jeg den hjem. 29 mars ble det en liten langtur, syklet hjemmeifra og inn til Bjønnes for så og sykle en tur og retur Verdens Ende. Utrolig mange som stopper meg og tar bilder.

På Verdens Ende er det fint.

3 april så er det tid for første pendling til og fra jobb, dette går så det griner. 10 april dette herrens år 2018 så ville Tønsberg blad lage en reportasje og jeg er jo ikke den som står igjen når de andre løper så det ble en fin liten reportasje i denne blekka.

5 mai så ble det en langtur, skulle være med på sykkelens dag i Fredrikstad og sykle videre til Strømstad. Så langt kom jeg ikke og det ble noe kluss med derailur og jeg måtte bli hentet på Svinesund broen. Skam den som gir seg tenker nå jeg. våren kom og gikk og jeg sykler hver dag til jobb, noen langturer ble det innimellom og den 27 juli hadde jeg en flott tur som blant annet gikk innom Re og Re hengere der jobber det en kar som heter Petter og han var svært nyskjerrig på velomobilen, kanskje han kjøper.

Dette er i Fredrikstad, Rune og jeg skilte oss ut.

4 august så ble jeg med på et lite velomobil treff, syklet til Åsrumvannet og traff 13 andre gærninger, tenk 14 velomobiler på et sted, dette var kult og så mange hyggelig folk da gitt.

Fra et velomobil treff på Åsrumvannet, her traff jeg mange hyggelige karer.

Dette året ble det syklet stort sett til og fra jobb og jeg digger å ligge i denne stikkpilla (som jeg liker å kalle den)  4484,2 ble syklet distanse dette året.

Kaldt men inni denne stikkpilla så er det veldig grei temperatur.

2019 begynte litt dårlig med tildels store mengder snø så det ble litt bilkjøring, men i februar så tar det seg opp. jeg rykker frem til 14 april og denne dagen går det greit å sykle til Strømstad, der møter jeg konemor. Det vil si jeg møter konemor på Nordby senteret og hun skal handle lit og ber meg om å finne en pub i Strømstad og ta meg en øl, jeg er jo ikke treg å be og tråkker i vei. Vi tar ferja hjem og jeg sykler såklart fra Sandefjord og hjem. For en deilig dag, det ble 172,3 kilometer i dag og det er det lengste jeg har syklet hittil.

30 mai så skal jeg sykle til Larvik, møter en annen velonaut på Sem, Ole fredrik og vi sykler sammen til Larvik og fergen der. Senere samme dag syklet vi fra Hirtshals og til Elling for å møte en del andre velonauter der samt en overnatting hos Søren. Ble noen dager med sykling her og totalt 383,3 kilometer før jeg var hjemme igjen, topp tur og billig drikke ikke minst.

Skagen.



Løkken, her ble det en tur på stranden og det fungerte helt fint.

9 august så starter jeg tidlig og sykler tur og retur Oslo for et lite besøk hos datter som har flyttet dit på grunn av studier. Ble en kjempefin tur og jeg syklet hjemover på feil side, altså østfold. Ble totalt 224,2 kilometer på denne dagen. Husker jeg sendte en melding når jeg var på vei oppover Lier bakken, konemor repliserer at hun er på vei opp av senga....... Sluttet ikke å humre før jeg kom til Asker.

På operaen, gikk ikke helt upåaktet hen.

Nå med ny reklame.

Ble sykling nesten hver dag og særlig jobb pendling, siste turen i 2019 ble på nyttårs aften og da syklet jeg ut til Verdens Ende og et nyttårs løp der ute i havgapet. 6616,6 kilometer ble det i 2019 hvorav 642,7 var på tohjulingen.

2020 kom og første tur dette året ble pussig nok 1 januar, ble en liten tur som jeg kaller Torbjørnrød runden, dette bare for å få ett innlegg i loggen min, logg ikke blogg. I januar så syklet jeg hver eneste dag bortsett fra en lørdag og en søndag, hva gjorde du? 11 februar så byttet jeg ut Sportstracker med Strava og det har jeg ikke angret på, Strava er kult og segmenter på denne appen er kulere, har nå 3 "KOM's" det står for King of moutains, morsomt å se på utviklingen underveis. 9 april så kjører min datter meg opp til Rødberg så jeg kan sykle i en evig lang nedover bakke til jeg kommer hjem, utrolig flott tur og det ble 184,6 kilometer denne dagen. 25 april så sykler jeg via Horten og til Hvittingfoss, så opp til Hvål bru før jeg sykler sydover på gamleveien ned til Hedrum, der møter jeg en kar som har en velomobil og jeg vil gjerne komme i kontakt med han igjen, det ble 189,3 kilometer. I Horten så ble jeg stoppet av politiet og de var bare veldig nyskjerrig og blide som dagen var lang. 2 mai (min bursdag) så kjørte konemor meg opp til Nore og Uvdal stavkirke så jeg kan sykle hjem igjen det ble 189,5 kilometer i dag.

Ved starten Nore og Uvdal stavkirke i bakgrunnen.

13 juli så sykler jeg til Langesund da jeg skal ta en ferge til Stavanger, flott dag og fin overfart på fergen via Danmark. Jeg har en avtale om å teste en Podbike og det var jo greit, planen var å sykle hjem. 14 juli etter testen av Podbike så syklet jeg til Flekkefjord og det ble en kanon tur kun 193,9 kilometer. Syklet ellers helt greit ut resten av 2020 og jeg tilbakela totalt 5884,3 kilometer, hadde 57 kaffekopper på      Circle K og ikke mindre enn 14 punkteringer. Hittil i 2021 har jeg syklet noe over 200 kilometer men så har det vært veldig mye snø også så tohjulingen har vært i bruk en del.

3 januar 2021.



 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar