Totalt antall sidevisninger

mandag 1. juli 2019

Velomobilen i juni.

Jaggu meg så har det allerede blitt juli og dagene begynner langsomt å bli kortere. Heldigvis så går det ikke særlig fort ennå. Siden jeg dro til Danmark i mai måned så fortsatte denne minitouren over i juni og 1 juni så syklet jeg fra Skagen til Blokhus med 9 andre velonauter og en liggesykkel. Det må sies at Blokhus var en trivelig by og den hadde en flott campingplass og noen fine puber.....
Viktig å passe på væskebalansen når man sykler i varmen.
Her venter vi på aftenmaten og mens vi venter så tar vi en øl til ;ø)
Det er ikke feil å si at dette smakte godt.


Det er greit å ha full kontrolf......

Det ble syklet 110 kilometer i dag i et rolig og behagelig tempo og sykkelstiene her i Danmark er ganske så gode, særlig de som går inne i skogen borte fra hovedveien. Dansken har skjønt noe det er det ingen tvil om tenker jeg. Det faktum at man kan få kjøpt en øl på kvelden er også av det gode, det gode liv. Bare i Norge at noen må passe på oss.....
Våknet i min egen camping hytte på søndagen i Blokhus og dagen i dag blir ganske lang da ferja ikke går før klokken 22.15. Hvilket igjen betyr at vi er i Larvik klokken 02.00 mandag morgen. Så skal det sykles fra Larvik og hjem og Ole Frederik skal til Lommedalen.....
Før vi kom så langt så syklet vi til Hirtshals og tok en tur på akvariet der.
Stranden på Løkken.
Her tok vi en øl før avreise og pussig nok så smakte den også.
Månefisk på akvariet i Hirtshals, den var kul og stor.
På nordsø akvariet så var det noe lettere ombyggings arbeider så vi fikk 2 bonger hver som en slags kompensasjon, disse kunne brukes i kiosken eller i restauranten. Flymuseet i Bodø har noe å lære her. Var i Bodø for noen år siden og halve museet var stengt og da spør jeg naturligvis om vi bare skal betale halv pris, den dama så ut som om hun hadde spist 16 sure sitroner når hun svarte meg.
Det var et lite sidesprang og jeg skal ikke hefte dere med mer av den sorten.
Vellagret sild og en snaps, kun 75 dkr, da får man et tørt rundstykke med kjedelig ost i Norge......
I fergekø

En reisegave fra en kar som snakket med oss.
Det er jo koselig at folk lurer på hva en velomobil er, men aldri har jeg opplevd at noen har kjøpt snop til oss før, takk til deg du ukjente mann fra Kroatia.
Vel ombord i fergen så var det om å gjøre å slå ihjel tiden som best man kan og det betyr mer eting og drikking, sjelden feil det.
Ole Frederik er en koselig kar å prate med så timene fløy greit unna. Totalt syklet i dag ble 114 kilometer og jeg var hjemme klokken 04.35 sovna greit da.
Her skilte Ole F og jeg lag.
 Etter danmarks turen så gikk jo livet sin vante gang med sykling til jobben og hjem igjen pussig nok. 15 juni så gikk turen til Stavern for en luftetur der nede og Stavern var finere enn det jeg trodde. På vei ned så syklet jeg gamle E18 og ved Bommestad bakkene så fikk jeg målt hastigheten til 83 kilometer i timen og 70 kilometer i timen opp og over neste bakketopp, det er god knall. Til Stavern via gamle E18 så logget jeg 58,4 kilometer og hjemover så valgte jeg "nedre" vei og jeg logget da 67,4 kilometer inkludert en liten feilnavigering.
Når man sitter på terrassen og ser Superspeed komme inn for siste gang da vet man at det er sent.
22 juni, lørdag 22 juni så syklet jeg inn til jobben og parkerte velomobilen der, i dag så er jeg påmeldt Kristina løpet og jeg gleder meg til dette. Løpet gikk veldig greit og som den greie arbeidsgiveren jeg har, så spanderte Tønsberg kommune middag på de som deltok (Vi som løper for Kristina) Kommunes egen løpe gruppe, dette ble kjempekoselig og kjempe sent eller tidlig om dere vil. Jeg skulle sykle hjem igjen men falt i søvn på en sofa nede på jobben. Våknet klokken 08.00 og kjente ikke igjen taket..... Det ble en tung tur hjem på søndags morgen.....
Fredag 28 juni så sykler jeg en liten omvei via Torød blir litt over 18 kilometer i stedet for litt over 11 kilometer, god knall det også. Hva bringer juli mon tro?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar