Totalt antall sidevisninger

lørdag 4. mai 2019

Velomobilen i April.

Tirsdag 2 april ble også en god dag i velomobilen, nå sykler jeg i t skjorte men fremdeles med toppen på. Det er fremdeles litt for kaldt om morran men det hjelper godt og det er nesten for varmt å sykle hjem med toppen på.
Er jeg heldig med trafikklysa så bruker jeg ca 34 minutter til jobb.
34 minutter høres kanskje mye ut og det er jo en del graving syd for Borgheim som sinker en del, på en god dag så er tidsforbruket nede i 25 minutter. Kjører man bil så bruker jeg ca 17 minutter, noe mer hvis det er litt trafikk om morran, jeg liker å starte tidlig uansett om jeg kjører eller sykler.
Dette er fra 5 april og nå sykler jeg toppløs, det blir veldig deilig på vei hjemover.
7 april så syklet jeg til Skoppum for å se på et tre..... Jada det har ikke rablet helt for meg ennå men hvis dere leser et tidligere blogg innlegg så etterlyste jeg noen trær. Les denne  Det er jo såklart ingen som har meldt seg men ved en helt snål tilfeldighet så snappet jeg opp en samtale med en vaktmester på Rådhuset i Tønsberg. Det viser seg at han har et ganske så høyt tre på tomta si i Skoppum og da måtte jeg jo sykle dit da og sjekke ut treet. Det ble målt til 4 meter i omkrets og det er ca 38 meter høyt.
På vei hjem fra Skoppum så kom det noen rare lyder......
De rare lydene var lyden av en "idler" som knakk tannhjulet, fikk fjernet restene av dette tannhjulet og ulyden forsvant og jeg kom trygt hjem. Dum som jeg var så regnet jeg med at denne ville holde til jobben i morgen. Jeg har jo en ny "idler" i reserve og da kan jeg bytte denne på jobben i morgen. Som dere ser av bildet over her så spaltet denne "idleren" seg og kjedet gikk rett på stål bolten, ikke en festlig lyd å høre på...... Fikk nå byttet denne og livet leker igjen.
13 april så tok jeg en svipp tur til Verdens ende og jeg kjøpte årets Circle K kopp greit å ha i velomobilen det. I morgen så går turen til Strømstad og konemor er med som reservsjåfør i tilfelle noe skulle skje. Jeg dro jo noen timer før henne og vi kom samtidig frem til Nordby senteret, mer om den turen her.
Har jo påskeferie, men jeg har vært innom jobben flere ganger i løpet av mandag, tirsdag og onsdag, driver med fiks av kajakker. En er tatt av et takras og en er ødelagt av noen dritt unger.
Telefon bilder er som sagt ganske bra om dagen, dette på vei hjem fra Sandefjord/Strømstad.
19 april var langfredag og da ble det en lang tur. over 150 kilometer er vel innafor når man er ute vil jeg tro, her en liten link til den turen og så et bilde for å minnes denne turen.
Koser meg når jeg sykler denne "stikkpilla" mi
Denne dagen så hadde jeg et mål om å sykle over 150 kilometer og det klarte jeg med en margin på 400 meter, måtte riktignok sykle forbi heimen og snu etter noen hundre meter. Det er viktig å sette seg mål og fullføre dem.
20 april så syklet jeg tur og retur Andebu via Borgeskogen. Jeg har jo sagt det før og når jeg kommer til Skjee kirke så er det en vanvittig lang og fin nedoverbakke hvor jeg ligger og cruiser i 60 + kilometer veldig lenge. Tar gjerne en omvei bare for å få syklet der. I dag så passerte jeg 2000 kilometer hittil i år og er vel fornøyd med det.
21 april så tok jeg en tur på jobben og skiftet dekk på bilen til Amber. Andre påskedag ble en fridag og tirsdag 23 tok jeg en tur på riksen, hadde visst litt grums i en kransarterie som må fikses på. Fikk satt inn 3 stent og på torsdag så var jeg hjemme igjen, altså 25 april. Søndag 28 april så ble det en liten test tur i sykkelen igjen og det føltes allerede mye bedre. Så var det to dager tur og retur jobb og livet leker igjen. 1 mai så tok jeg en tur til Horten og hentet en tørrdrakt som skal skiftes mansjetter på. Ble 62 kilometer og formen føles helt topp. Ble også en flott reportasje i Gjengangeren Er vel gjerne en pluss reportasje men skal se om jeg klarer å kopiere ut noen bilder.
En flott april er over og mai står for tur.
Deilig i solen i Andebus dype skoger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar