Totalt antall sidevisninger

onsdag 19. september 2018

Litt mer velomobil.

Nå har jeg passert noe over 3000 kilometer i velomobilen og jeg er meget fornøyd så langt, mer enn jeg hadde trodd faktisk. Det regner og er surt ute, men så fort jeg setter meg i velomobilen og tar på "taket" får igang musikken og begynner å trille avgårde så er det egentlig bare et smil, et stort smil på hele meg. Det er fremdeles ikke alle som skjønner hva det er som kommer susende forbi dem om morran, men det begynner å hjelpe for å si det sånn.
Den er så kul om dere skjønner.
Fra Circle K på Sem, her stod jeg stille så eksploderte dekket med et smell.
Måtte skifte dekk også gitt.
Fra en liten tur til Horten, leverte noen våttkort og da passer jeg på å sykle en tur.
Så blir jeg til stadighet overrasket over enkelte bil eiere som stopper midt på, eller midt i om dere vil, på gangfeltet i rushtiden. Det er så inn i helvete irriterende, jeg venter på samtlige gangfelt til bilen viser tydelige tegn på et den stopper for meg, da sykler jeg over. Det er sikkert noen som ikke liker dette, men det er ikke så lett å "gå av" denne sykkelen, så det får dere bare leve med. Så er det selvfølgelig de som går 3 i bredden på sykkelstien og blir små fornærmet når jeg tuter på dem, sorry vi må dele på sykkelstien. Forresten så holdt en bil på å kjøre rett i hekken på bil nummer to som stod stille da jeg syklet over gangfeltet, det var egentlig veldig synd at den ikke smalt i ræva på den stillestående bilen, lurer på hvem som hadde fått skylda jeg...... Husk at to, 2 biler stod allerede stille, morsomt med skrikende bremser og blårøyk på morran.
Hjelm med innbygget solbrille, dette er i Sandefjord et sted.
Ennå er det lenge igjen av sesongen og som skrevet tidligere her et sted så har vi solgt en bil for jeg skal sykle hele året. Nei det blir ikke velomobil på snø, det er nok en dårlig ide, men jeg kjøper pigg dekk til tohjulingen og må bare tilpasse ræva mi til et sykkelsete igjen, en ukes tid så er vel mye gjort vil jeg tro. Det er heldigvis ennå en god stund til det da.
ps den hjelmen på bildet over koster ca 2800 kroner, men jeg handlet på et lurt sted så jeg slapp unna med 200 kroner, fraktfritt levert for å si det sånn. 3 utskiftbare briller som kan felles opp i hjelmen, det er nesten så det blir litt Goose og Maverick på morran (Top Gun for de som ikke skjønte det)
Verdt å si litt om formen også, er så uendelig mye bedre nå og dette er langt bedre enn padling, sånn formbyggings messig. Snart gått ned 10 kilo siden incidenten i oktober i fjor. Venter på en bedre MP3 spiller for det å høre på musikk når man sykler er undervurdert, alt fra jazz til opera, Nightwish og Roger Waters, livet leker med Italiensk opera når man sykler. Det er nesten litt sånn hypnotisk, jeg sykler ivei og koser meg med musikken og plutselig så er jeg fremme på jobben. Da tenker jeg at jeg gjør noe riktig. Ja jeg vet og tror at mange tror jeg er gal, men driter jeg i det så lenge dette gjør godt for meg? JA det gjør jeg ;ø)
Å gå tur med disse etter jobben er en real vitamin innsprøyting.
Det med hund(er) gir ekstra god trim og da hjelper det ikke at det regner de må ut uansett vær.
Vær snille med hverandre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar