Totalt antall sidevisninger

onsdag 5. september 2018

Årets siste kurs, del 2.

Petter er oppe om morran og godt er jo det, for en flott dag dette ser ut til å bli. Foto Anita

Søndagen er bestandig satt av til tur med innlagte elementer fra lørdagens happening. Det ble tilslutt en realistisk kamerat redning i grei sjø. Før vi kom så langt så er det pakking av kajakker, litt info om dagens værvarsel og i går så det meget lovende ut da det var meldt nesten vindstille og jeg lovte dere en tur ut til Stauper. Dagens vær er ikke som forespeilet, det blåser en del og det er meldt opp til 10 meter i sekundet. fra ca klokken 12.00 men allerede nå så er det litt friskt. Da utgår Stauper turen og vi, eller jeg sier at vi drar til Lindholmen og fyrer et bål der.
Gopro er flotte actions kameraer, dette er Gopro 6 som man kan snakke til.
Klokka er bare 09.30 og allerede så er det litt bølger på gang.
I samla flokk til Hui, i dag så var Anita med som hjelpeinstruktør, det er ei jente med godt humør.
Deilig med en liten benstrekk og alle kom over uten å bade, ikke det at jeg trodde det ville skje.......
Her er vi nordøst på Hui og det er jo relativt pent her også.
Beste båten som er laget.
Her begynner det å dra seg til litt, men ingen tippet her heller.
Rose i motlys og bølger, bedre enn elg i solnedgang.

Fremdeles så varmt i vannet at flere badet før lunsj, det er bra 1 september.
Ingenting er som et pølsebål. Foto: Anita.
Straks klare for take off, sjekk været, men det lurer litt bølger i bakgrunnen. Foto Anita
Ikke helt fremme ennå. Foto Anita.
Beste båten. Foto Anita


Vel i land på Lindholmen så fyrer vi bål og bålmaten kommer raskt frem, jeg er litt gal i dag og har med pølser og pølsebrød. Mmmm det var lenge siden jeg har spist bålgrilla pølser gitt og det smaker kjempegodt.



Elisabeth i fint driv, dette er take off fra Lindholmen.
Så er det meg og navn, men en svært hyggelig kar med smilet klart.
Dette er det som skjer i bølger.

En fabelaktig flott kamerat redning i litt sjø og dere var super flinke.
Nå skal det jo sies at det skjedde en aldri så liten kollisjon og det var den direkte årsaken til badingen her. Jeg var i nærheten og jeg så hele opptrinnet og ikke minst så så jeg redningen og den var superflott og relativt raskt utført.

Hele gjengen samlet etter kurset på søndag. Foto Rose.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar