Totalt antall sidevisninger

fredag 20. juli 2018

En lang flytur.

Tja hva skal man si om dette da? Ferien i år gikk til New Zealand og et bryllup der nede. Først av alt så vil jeg på det sterkeste anbefale Qatar airways, ble kåret til årets flyselskap i 2017 og det sier vel litt vil jeg tro. Det var Amber og jeg som reiste på tur mens sønn og konemor passet heimen og bikkjene. Vi var smarte så jeg sjekket inn online og det var et sjakktrekk for når vi kom på Gardemoen så gikk vi rett forbi en kjempekø og sjekket inn foran alle de andre, tips en der altså.
Første strekk går til Doha (i Qatar) etter ca 7 timer så lander vi der klokken 00.00 om natten og det er bare 36 varmegrader, midt på natta. Tror de har en omvendt tropenatt system der..... På yr.no så varsler de 46 grader om dagen, da er jeg glad vi landet om natten, ble bare et 2 timers stopp før vi gikk ombord i en Boeing 777 som tar oss fra Doha til Auckland, kun 16 timer og 30 minutter sammenhengene.
Her et bilde fra tvskjermen.
I Doha så ventet vi inne og her var det mulighet for en øl eller to og to øl ble det på Caviar house, smakte helt innafor for å si det sånn.

Kjøp en øl og få med en på kjøpet, fungerte greit det også.
Hva denne symboliserer er jeg usikker på, men veldig mange tok selfie her.
Her er vi over syd Australia og ennå er det mange timer igjen i lufta.
Her har vi flydd over Perth og vi har godt med medvind, hvis dere ser på bakke fart, eller ground speed.
Qatar er som sagt et flott flyselskap og maten som vi fikk servert var meget bra til et flyselskap å være. Vi fikk frokost, lunsj, middag, afternoon tea, rød eller hvitvin og øl eller juice. I tillegg så fikk vi også en snackboks med sjokolader, kjeks og ost og mye annet snadder, greit til filmkveld ombord.
Det ble noen filmer på vei ned, tror jeg så tilsammen seks filmer. Alle fikk tannbørster, støttestrømper, øreplugger og sovemaske. Lipbalm fikk vi også skal du sitte i nesten 17 timer i tørr luft så er vel dette en god ting. En annen pussig ting er at vi fikk stålbestikk ikke noe plast her i flyet nei.
Vel fremme i Auckland så plundret vi litt med å finne leiebil firmaet, men med ei snill konemor i hus så klarte hun å finne et tlf nummer til oss og ting løste seg på en god måte.
Det blir spennende å kjøre på feil side av veien og selvfølgelig så traff vi på første rundkjøring etter 200 meter, det var det jeg gruet meg mest til men det var ingen grunn til bekymring gitt. Verre var det å kjøre inn i kryss på høyre side, der ble det noen filskift sånn helt i begynnelsen gitt, godt jeg hadde med Amber.
Jeg lukker aua så ser jeg ikke hvem side jeg er på, strutsepolitikk.
Da blir det 4 timer på veien nordover til Te Tii, dette er en Maori landsby og her skal vi bo i 15 dager minus noen dager som vi har satt av til en roadtrip sydover på Nord Øya. Vi skal jo innom Hobbiton ikke så veldig langt i fra Matamata, gleder meg bare litt. Del to fortsetter om litt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar