Totalt antall sidevisninger

onsdag 11. oktober 2017

En båltur i oktober og tilogmed barfot.

Uansett når man padler så er det koselig, ekstra koselig er det med selskap av Anita, blir mye latter da. I dag så blåser det forsåvidt friskt men det gjør da ingen ting. Jeg tester en ny tørrdrakt i dag og det er en Reed Aquatherm fleece full paddle suit. Det som er genialt med denne er at den er vanntett, nei den puster ikke og hør nå den er fleece foret med 4 mm fleece. Spør om den var god å ha på seg, mmmm nå er det sånn at jeg gleder meg til Nord Norge turen i slutten av november. Da skal det padles med hval.
Man kan også få den kroppstilpasset for et lite tillegg, veil pris hos kajakkgrossisten er 6500,- og med målsøm så er prisen 6990,- og da ikke mer enn en måned leveringstid.
Så kan man også velge hvor glidlåsen skal være og jeg har valgt min med glidlås rundt livet. Den er også så vannvittig myk og deilig å ha på seg. Kommer mer info om denne om litt.
Bildet yter sjelden bølgene full rettferdighet men det var nå litt å bryne seg på.

Anita padler veldig bra nå.

Sørøst på Gåsø, det er fint her ute også.
Vi brant bål på Hvalø i en lun liten vik og her fant jeg levninger av en liten alien rase, fossilert såklart.

8 oktober og det var behagelig å gå barbeint
Mine fotavtrykk i våt og nesten varm sand, utrolig.
 Bålet brant lystig, pølsene smakte bra og jeg fikk tråkka på boksen med rekesalat, det var jo dumt. Når man er barbeint så er det bare å gå ut i havet og skylle av seg salaten da, hadde vært dumt og fått dette utover skoene sine. Alle gode stopp har en ende så også denne, når vi kom ut i kajakkene igjen så merket vi hvor mye i le vi hadde sittet, nå fikk vi en frisk bris i ansiktet på vei tilbake til Fjærholmen. Praten satt løst og plutselig så var vi tilbake til start.
Har fått en ny åre og den er jeg svært fornøyd med, så passer den veldig godt til Whisky`n også da.
Pusher av denne åren er Point65 og lokalt så er det kajakkgrossisten som fører den.
Takk for en flott tur i dag Anita. Kommer som sagt tilbake med litt mer bilder med drakten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar