Totalt antall sidevisninger

lørdag 3. september 2016

FUP Norge som et alternativ til HPT?

Etter en torsdagstur med HPT (Hav Padlerne Tønsberg) nå 1 september så vil jeg gå i tenkeboksen.
Punkt 1. Jeg forholder meg til oppsatt turleder, som i kveld var Mads Olav.
Punkt 2. Når turleder(e) skal padle rundt med VHF radio foran og bak flokken på 18 stykker....
Punkt 3. HALLO vi er en gjeng mennesker midtveis i livet omtrent og rimelig fordelt kjønnsvis.
Punkt 4. blir da som en følge av punkt 3, vi er hverken en flokk sauer som skal gjetes eller en flokk ustyrlige ungdoms skole elever. Når været i tillegg er så bra som det er om dagen så er det iallefall ingen fare for at noen kommer bort eller padler vill.

Jeg vil fremdeles gå ut ifra Fjærholmen badestrand, det er fantastisk å legge båten rett ned på gress fra en parkert bil ca 2 meter unna. Ja jeg padler gjerne rundt og møter dere ved seilforeningen og kajakkbua, men jeg vil ikke skrive opp navnet mitt på en deltagerliste. Fremdeles så padler vi i et skjermet område og vi rekker sjelden å padle mer enn 5 eller 6 kilometer før vi raster. Som regel så ser vi også Fjærholmen fra rasteplassen. Med andre ord torsdags turene er rett utenfor stue døra i et meget skjermet farvann.

Så tilbake til punkt 1, Når jeg spør (legg merke til at jeg sier i fra) turleder Mads Olav om noen av oss kan dra på litt og padle fra gruppen til Tørrfest så er det greit. Du vet noen av oss trener til Telemarkspadleren og da er det greit å bruke enhver anledning. Det som ikke er greit er å bli ropt etter og bedt om å komme inn i flokken igjen fra en ikke oppsatt turleder. Her burde noen kjenne sin besøkelsestid og være litt mer ydmyke (synes jeg) Dette er ikke vondt ment Eivin.

Nå nærmer jeg meg sakens kjerne og jeg ønsker meg et mindre regimestyrt padlemiljø. Jeg startet i sin tid klubben og utviklingen har jo vært forsåvidt god og vi har endt opp med en garasje på Fjærholmen og det er jo vel og bra og jeg vil gjerne forsette i klubben som sådan. Jeg liker bare ikke å bli så veldig passet på, klarer meg veldig godt på egenhånd og jeg liker også å padle sammen med dere. Det var den ovenifra og ned holdningen da, som jeg misliker svært sterkt.
Samtidig når jeg er i det surmaga hmøret i dag så vil jeg også passe på å si at vi ikke burde bruke klubben som brekkstang for å forby vannscooterkjøring i skjermet farvann, Heller 5 vannscootere rundt kajakkene enn en 7 tonns båt ført av en mellomfeit 60 åring som ikke aner hvor han er. Vannscooter har kommet for å bli lik det eller la hver, men bland ikke klubben inn i dette.

Kanskje FUP Norge  (FUP står for  Frie Uavhengige Padlere) burde starte tirsdags padling fra Fjærholmen og rullere litt på andre startsteder, jeg ser for meg 3 måneder på Fjærholmen, så 3 måneder på Svelvikstranden, kanskje 3 måneder på Grimestadstranden. Mulighetene er jo mange og svært varierte i vår vakre skjærgård. Vi trenger ikke noen fast turleder, for flokken gjør oss sterke og vi passer på hverandre.
Hva tenker dere?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar