Totalt antall sidevisninger

tirsdag 13. september 2016

Akademia vs Rock`nRolf.

Ja da er medlemskapet over for min del i Havpadlerne Tønsberg, en klubb som jeg alene har skapt og som har aviket fra de normene jeg mener den burde ha. Akademia seiret men padler lite, alt for lite. Nytt styre ønsker å heve kontingenten inn i himmelen noe jeg gikk imot for hva er det klubben kan tilby medlemmene????? Absolutt ingenting spør dere meg, ja vi har fått en flott garasje til en betydelig overpris, bare graving og støping kostet adskillig mye mer enn det det burde kostet. Ja det organiseres padleturer over en lav sko, men padle kan egentlig alle gjøre på egenhånd eller i lag med kone, kompis, kollega osv osv. Padling er frihet, frihet til å tenke sjæl. Det toppet seg virkelig torsdag 1 september da var Mads Olav satt opp som turleder og da velger jeg å forholde meg til han. Jeg går ut fra badestranden som vanlig for der er det deilig å legge ned båten på gress kun 2 meter i fra bilen. Padler så rundt til garasjen og blir møtt med en kommando om å komme seg opp på land for å skrive ned personalia...... HALLO ER DERE HELT PÅ STYR! Vi padler i et meget skjermet område og været er utrolig bra, null vind, solen skinner og livet leker. Da ser jeg at det padler en kar med VHF bak flokken og jaggu meg der sitter turleder med VHF også. Jaggu fa... nå sitter de og styrer flokken så ingen skal padle avgårde eller legge seg ned å dø, tro hva de forventer disse HMS kåte ikkepadlere som lager slike regler. Jeg hadde på forhånd sagt i fra til oppsatt turleder om at noen av oss ville dra på litt og padle i forveien. Det var jo såklart helt iorden.  Da smeller det i fra den ikke oppsatte turlederen om at vi må komme oss inn i flokken igjen. NEI jeg har sagt i fra om hva vi gjør så det driter vi glatt i. Det er nå det begynner å koke i toppen, er vi en flokk med villstyrlige ungdoms skole elever eller sauer? Jeg finner meg virkelig ikke å å bli tilsnakket på denne måten. Dette organiserte helvete her hadde passet mye bedre på en langtur med flere nybegynnere i skikkelig ruskvær, da kan jeg kanskje strekke meg til å kalle det nødvendig, men jeg er slettes ikke sikker på det heller.
Så var det siste styremøte da hvor leder ønsker å bruke klubben som brekkstang for å forby vannscooter kjøring, dette sa jeg også klart i fra om hva jeg mente og begrunnet med at klubben ikke burde brukes i slike politiske saker, det er tross alt bedre med 5 vannscootere rundt kajakken enn en mellomfeit 60 åring i et overdimensjonert badekar som ikke aner hvor han er eller hvor vi er, hvis han ikke bare driter i det da. flere var i grunnen enig i min betrakning men leder ga seg ikke og fikk tilslutt tilslag til å gjennomføre (erre mulig) Da jeg i ettertid brukte litt "spalteplass" for å si at ikke klubben burde brukes slik fikk jeg beskjed om å rette meg etter et enstemmig vedtak (erre mulig)
Nå er det flere i klubben som eier, som bruker og tilogmed selger vannscootere, hva skal vi gjøre med disse, leder hadde en slengbemerkning om å eksludere enkelte, sikkert morsomt ment men allikevel ikke morsomt i det hele tatt. Jeg har tatt min hatt og forlatt skuta, meldt meg inn i Vesterålen padleklubb, her får jeg like mye som i HPT men til halv pris. Kommer tilbake når styret i sin helhet er byttet ut
Dette er helt innafor 2 x 400 hester på en 29 fots båt, hvor pokker er logikken?
 Før noen nevner den idioten som kjørte gjennom en svaneflokk så har det skjedd adskillige ganger tidligere men med skjærgårdsjepp, skal vi forby dem også, skal vi forby vannscootere pga støy, da har du ikke ligget i nærheten av en flokk med båter hvor samtlig tenåringsdrittsekker kjører rabiat utover kvelden i sine gummibåter, mens mor skriker og far drikker.
Så en kort kommentar omVHF radio.

Radiostrålene går i rette linjer, og rekkevidden på sjøen begrenses hovedsakelig av jordens krumning. Når du står på dekket med en håndholdt VHF-radio, kan du som regel kommunisere over en avstand på 4 nautiske mil. Har den andre båten antennen for eksempel plassert i toppen av en 10 meters mast, vil avstanden kunne økes til nærmere det dobbelte. Høyere plasserte antenner gir enda lenger rekkevidde. Derfor kan det ha noe for seg å montere en ekstern antenne så høyt som mulig, som eventuelt kan tilkoples det håndholdte apparatet via en adapter.

Tenk at vi sitter maks en halv meter over vannet så rekkevidden blir adskillig mindre enn 4 nautiske mil som tilsvarer 7,4 kilometer, noe å tenke på kanskje.
Mer surmuling kommer kanskje, nå er det FUP Norge som gjelder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar