Totalt antall sidevisninger

tirsdag 16. juni 2015

Hold til venstre......

Nytt grunnkurs og tre forventningsfulle padlere stiller til start, det er Cathrine, Christine og Andre. Tittelen kommer vi tilbake til om litt (når vi har padlet) Det er bestandig gøy med nye bekjentskaper og dagen i dag er uten unntak. Kort briefing om kamerat redning etter den sedvanlige hilserunden og spørsmålet om hvor meget der har vært utført padling på fjorden. Jeg liker prinsippet om learning by doing og får deltakerne på vannet så vi kan padle bort og lære å ikke tippe......
Litt dårlig vær eller? Her lærer vi støttetak.

Rundt og rundt holmer er greit for styretak.

Svartbak unger.

Som skrevet så var det flate forhold på kursets første dag.

Denne viste 20 grader men var nok litt feil.
Dette er fra dag 2 og Andre prøver min grønnlandsåre, skulderløs sådan, åra ikke Andre!

Litt småkrusning på vannet som senere utviklet seg til realt motskvælp ;ø)
Ved Stauper, her ute er det fint.

Andre likte å padle og han gjorde det bra. Det gjorde alle sammen bare for å ha sagt det.

Landgang på Stauper for en deilig lunsj.
Det er jo når vi sitter her ute at det blåser opp litt og litt blir til mere og ennå mer. Det skummer godt på toppene når vi skal padle innover igjen og jeg bestemmer at det skal slepes, slepes så vi kommer inn mot og i le av Østerøya. Dette går veldig bra og damene som jeg har bak har det hyggelig, det høres iallefall slik ut. Det er når jeg slutter med slepet at Christine drar stadig til høyre og hun får noen input om å holde venstre, stadig venstre. Vi kommer nå vel tilbake til utgangspunktet og alle er enige om at det har vært en fin tur. Det kommer en video her ganske snart, jeg skal bare redigere den kraftig først, det har noe med Cathrine å gjøre. Er vi heldige så kommer kanskje et utdrag av videoen på kinoen i Sandefjord, den som lever for stikke en tur på kinoen i Sandefjord

3 kommentarer:

  1. Fin beskrivelse, og flotte bilder! Takk for flott tur til Stauper, og tusen takk for bra og lærerikt kurs! :-)

    Christine

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er jo så hyggelig å dra på tur da.

      Slett
  2. Hei Rolf! Har ikke fått vært her inne før nå, men her var det mange flotte bilder fra kurset jo. Takk for et fint kurs og nydelig tur til stauper. �� Og idag så jeg jammen meg at vi har kommet med på en reklamesnutt på Facebook! Kurset har gjort oss til film kjendiser altså ����

    Mvh André

    SvarSlett