Totalt antall sidevisninger

torsdag 7. februar 2013

Litt småpusling i februar

Har drevet med litt støping til et kamera feste for nybåten, føler selv dette ble bra. Har jo laget et tilsvarende et for Kajakkpro Marlin. Dette nye feste er laget på en litt annen måte siden disse båtene er veldig forskjellig i tuppen. Fordelen med dette nye er at det bare skal festes med en strikk. Begge festene har avtagbare "rør" til selve stativfeste av typen "clamp on"
Jeg skal male en svart stripe på feste også.
Dette sitter som juling, ettersom det er en kopi av tuppen.
 Trenger bare en kort strikk med to kroker på så blir dette veldig bra. Man kan jo selvfølgelig flytte dette kamera feste opp og ned på stangen og stiller man inn kamera så det ikke tar med stangen så blir bildet litt magisk, det får jo en annerledes vinkel.
Slik ser det ut.
Først så støpte jeg et rør til stangen, så støpte jeg en kopi av tuppen. Deretter ble disse to delene satt sammen ved hjelp av litt balsa plater og siden fikk de et par lag med glassfiber matte rundt seg og godt med støpe epoxy. Verdens peneste finish er det nok ikke, men dette gjør nytten det er jeg sikker på. Jeg gleder meg til å rulle med denne innretningen, tror det blir morsomt.

1 kommentar:

  1. Hey Rolf, interesting idea. I'll keep that in mind for a future mounting project.

    Tony :-)

    SvarSlett