Totalt antall sidevisninger

lørdag 22. januar 2011

22 januar en gal dag.......

Lørdag 22 januar så bestemte jeg meg for å padle rundt Tjøme, denne gangen mot klokka. Den første kilometeren så måtte jeg hakke meg gjennomen del is men den var jo ikke så veldig tykk da. Været var helt utrolig bra, det var stille og sola skinte gjennom en tynt skylag, rett og slett vakkert.

Som skrevet, vakkert. Svelvik stranden inn til høyre dette er fyret på Østre Vakers holmen.
Når vannet ligger så flatt og fint da leker livet og her ute så var det en symfoni av fuglelyder og spessiellt ender som tok av i flokk. Det bråker på en artig måte. Det fulgte også 2 seler etter meg et stykke og det er hyggelig.

Vraket av Silvestre, den har ligget her siden 1924.

Stille og fint.

Når det er slik da smiler jeg, men det gjør ikke noe om det blåser heller da.....

Kaffe må man ha og gjett om den smaker her.  ;ø)

En dobbel skive med julesildesalat er snadder og kaffe da, mmmmmm.


Kan bare ikke klare å klage på været i dag.

På bildet over så har jeg rundet Verdens Ende og er på vei innover eller nordover om dere vil. Legg også merke til den råken jeg har pløyd opp, her begynte jeg å bli litt bekyrmet, det var is over alt. Det varte vel ca 1 km og vi snakker is på ca 1-2 cm tykkelse.Jeg valgte å padle forbi Hvasser da jeg var usikker på is situasjonen i Røssesundet. Det er nå pent her også det er det ingen tvil om. Jeg hadde litt motvind før jeg rundet Verdens Ende og nå har jeg den lille trekken i ryggen og det er nå helt ålreigth, som en annen har sagt før meg.

Han Selek er på besøk.


Ved Mågerø så møtte jeg 4 gale karer, skumle for alle hadde på slik en neopren hette, er det bading på gang mon tro?

Se på disse klippene og kos dere.

 


En fantasisk dag med en super slutt, selv om det var is på vei hjem også........

1 kommentar:

  1. hmmm.. mye gale folk på vannet for tiden humre...humre

    SvarSlett